چکیده:
یکی از مسائل مهم در سازمانهای امروزی؛ نقش استراتژیهای بازاریابی برجذب اعتماد مشتریان است. لذا هدف این تحقیق بررسی تأثیر انواع استراتژیهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی (واتساپ، تلگرام و فیسبوک) بر جلب اعتماد مشتریان است. استراتژیهای رابطهای، مبادلهای و مبتنی بر دانش مشمول در اهداف تحقیق بوده که تأثیر هرکدام بر جلب اعتماد مشتریان مورد آزمون و تحلیل قرارگرفته است. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی کاربران مستفید شونده از سایتهای شبکههای اجتماعی فروشگاههای آنلاین در شهر کابل بوده که تحت تأثیر تبلیغات این فروشگاهها قرار میگیرند. حجم نمونه آماری نیز با روش نمونهگیری گلوله برفی 446 نفر انتخابشده است. روش تحقیق، توصیفی پیمایشی بوده و ابزار گردآوری دادهها نیز پرسشنامه هست. برای آزمون فرضیههای تحقیق از روش تحلیل استنباطی استفادهشده است. نتایج بهدستآمده نشان میدهد که هر سه متغیر؛ استراتژیهای بازاریابی مبادلهای، رابطهای و مبتنی بر دانش در شبکههای اجتماعی (فیسبوک، واتساپ و تلگرام) تأثیر معنیداری بر جلب اعتماد مشتریان دارند.
خلاصه ماشینی:
بر اساس نتایج مندرج در جدول ٤-١٦ مشخص میشود که این اثر دارای مقدار بار عاملی ٠/١٢٤- میباشد و با توجه به اینکه مقدار T برای این رابطه (٢/٠٤٠) بیشتر از ١/٩٦ محاسبه شده است ، لذا در سطح اطمینان ٩٥ درصد، تأثیر استراتژی بازاریابی مبادله ای در شبکه های اجتماعی بر جلب اعتماد مشتریان معنیدار است .
بر اساس نتایج مندرج در جدول ٤-١٦ مشخص میشود که این اثر دارای مقدار بار عاملی ٠/٣٨٠ هست و با توجه به اینکه مقدار T برای این رابطه (٤/٩٤٥) بیشتر از ١/٩٤ محاسبه شده است ، لذا در سطح اطمینان ٩٥ درصد، تأثیر استراتژی بازاریابی مبتنی بر دانش در شبکه های اجتماعی بر جلب اعتماد مشتریان معنیدار است .
نتایج حاصل از تحلیل داده ها بیانگر آن است که این اثر دارای مقدار بار عاملی ٠/١٢٤- هست و با توجه به اینکه مقدار T برای این رابطه (٢/٠٤٠) بیشتر از ١/٩٤ محاسبه شده است ، لذا در سطح اطمینان ٩٥ درصد، تأثیر استراتژی بازاریابی مبادله ای در شبکه های اجتماعی بر جلب اعتماد مشتریان معنیدار است .
نتایج حاصل از تحلیل داده ها بیانگر آن است که این اثر دارای مقدار بار عاملی ٠/٣٨٠ هست و با توجه به اینکه مقدار T برای این رابطه (٤/٩٤٥) بیشتر از ١/٩٤ محاسبه شده است ، لذا در سطح اطمینان ٩٥ درصد، تأثیر استراتژی بازاریابی مبتنی بر دانش در شبکه های اجتماعی بر جلب اعتماد مشتریان معنیدار است .