چکیده:
امروزه مدیران برای توفیق در انجام وظایف خود باید نقش های متعددی را بپذیرند و برای ایفای آنها به مهارت های خاصی نیاز دارند. لزوم اطلاع کافی از اولویت این مهارت ها در پست های مدیریتی از چالش های اصلی پیش روی مدیران ارشد و به ویژه مدیران ادارات تربیت بدنی دانشگاه هاست. از این رو پژوهش حاضر با هدف بررسی مهارت های سه گانه مدیریتی مدیران ادارات تربیت بدنی دانشگاه های کشور انجام شد. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی بوده و به شکل میدانی انجام گرفته است. برای جمع آوری اطلاعات پژوهش از پرسشنامه گودرزی (1381) استفاده شد (a= 973/0). جامعه تحقیق مورد نظر کلیه مدیران ادارات تربیت بدنی دانشگاه های کشور (41 نفر) و متخصصان مدیریت ورزشی است که در نهایت 20 پرسشنامه از مدیران ادارات دریافت و تعداد متخصصان نیز 11 نفر در نظر گرفته شد. برای آزمون فرضیه ها از آزمون های کلموگروف اسمیرنف، تحلیل واریانس فریدمن و t مستقل در سطح معناداری 05/0 P، 197/52 =?2). اولویت این مهارت ها برای مدیران به ترتیب شامل مهارت های انسانی (84/2 = MR)، ادراکی (13/2 = MR) و فنی (03/1=MR) است. باتوجه به نتایج تحقیق، اهمیت مهارت های انسانی در تمام رده های مدیریتی در سلسله مراتب مدیریت و در هر سازمانی جزء لاینفک انجام وظایف مدیریتی محسوب می شود.
The purpose of this study was to investigate female customer's satisfaction in private and state bodybuilding clubs of Tehran with a descriptive method. The sample of this study consisted of the customers of private and state bodybuilding clubs in Tehran who had at least 6 months of sport participation. Based on systematic sampling, 5 regions of Tehran were selected. Then, 25 private and 25 state bodybuilding clubs from these regions were randomly selected. 0 subjects from these clubs randomly participated in this study and finally 475 questionnaires were collected. A questionnaire was used to collect the data (reliability=0.92). Independent sample t test was used to analyze the data. The results showed a significant difference in all parameters of satisfaction between private and state clubs. Except for cost and fee satisfaction parameter which was significantly higher in state clubs (P=0.00), satisfaction was significantly higher in private clubs for other parameters (P<0.05). Also, a significant difference was observed in overall customer satisfaction between private and state bodybuilding clubs (p=0.00), and the customers of private clubs had higher satisfaction. The most important factors that caused these differences were satisfaction from employee's behavior and quality of equipment.
خلاصه ماشینی:
رمضانی(1383)در پژوهش خود با عنوان بررسی عوامل مؤثر بررضایتمندی مشریان باشگاههای بدنسازیبانوان در سطح شهر تهران،به این نتیجه رسیدند که بین پایگاه اقتصادی و اجتماعی مشتریان با رضایتمندیمشتریان رابطۀ معنیداری وجود دارد.
بنابراین در اینپژوهش رضایتمندی مشتریان زن باشگاههای بدنسازی خصوصی و دولتی شهر تهران بررسی شد و با استفاده ازنتایج،راهکارهای اصولی و کاربردی برای سازمانهای مربوطه،مدیران ورزشی و باشگاهها ارائه گردید.
میزان رضایت کلی مشتریان از باشگاههای بدنسازی خصوصیو دولتی نیز در جدول 2 آمده است.
از دیگر نتایج پژوهش میتوان به وجود تفاوت معنیدار(0/00- P )بین رضایت از برنامههای تمرینی درباشگاههای خصوصی و دولتی اشاره کرد که خلاقیت و نوآوری بیشتر در برنامههای باشگاههای بدنسازیخصوصی نسبت به باشگاههای دولتی و نیز ارائۀ برنامههای ویژه و اختصاصی برای مشتریان موجب اختلاف شد.
علاوه براین،بین رضایت کلی مشتریان باشگاههای بدنسازی خصوصی و دولتی تفاوت معنیداری مشاهده شدکه با نتایج تحقیقات آفتینوس و همکارانش(2006)همخوانی دارد(9).
پژوهش حاضر نیز نشان داد میزان رضایت درباشگاههای بدنسازی خصوصی به مراتب بیشتر از رضایت مشتریان در باشگاههای دولتی است که این مسئله بهدلایل مختلف ایجاد میشود.
به همین دلیل و با توجه به اینکه افراد زیادی به ورزش و فعالیتهای بدنیمیپردازند،لازم است افراد یا سازمانهایی که خدمات ورزشی ارائه میدهند(مانند باشگاههای بدنسازی)،به-منظور حفظ و بقای خود،به صورت دورهای یا مستمر،رضایت مشتریان خود را اندازهگیری تا ضعفها وقوتهای سازمان را تشخیص دهند و برای رفع ضعفها،تصمیمات لازم اتخاذ کنند و قوتها را نیز توسعهبخشند.
remotsuc no ytilauq ecivres fo ecneulfni ehT".
V,asagardeP dna tnemeganam trops fo lanruoj lanoitanretni,"sbulc ssentif dna htlaeh ni .