خلاصه ماشینی:
"قابلیتهای بانکداری اینترنتی بسیار گسترده و نامحدود بوده که از آن جمله میتوان به ایجاد بانکهای مجازی،ایجاد پول الکترونیک،کاهش هزینههای معاملات، در اختیار قرار دادن اطلاعات کامل و بینقص به مشتریان،کمترین نیاز به حضور فیزیکی در بانک،در دسترس بودن خدمات بانکداری الکترونیک در تمامی ساعات شبانهروز و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که تمامی آنها باعث میشود معاملات بانکی با کمترین هزینه و خطر و حداقل تماس دیداری و شنیداری و حداکثر بازدهی انجام شود که به نظر میرسد در فرهنگسازی و آموزش عمومی مردم در این حوزه،ضعف وجود دارد.
آموزش و فرهنگسازی در استفاده از بانکداری الکترونیکی باتوجه به نیازهای شبکه بانکی کشور به توسعه دانش و مهارتها در زمینه بانکداری الکترونیک فکر میکنید بانکها و شرکتهای مرتبط،در چه سطحی و به چه نحوی باید در چنین همایشی،حضور و مشارکت داشته باشند؟ حضور مدیران ارشد و مدیران میانی بانکها، اساتید و کارشناسان حوزه بانکداری الکترونیک و شرکتهای مرتبط و ایجاد کارگروههای تخصصی در حوزه فنی و سیاستگذاری در این همایش میتواند در بررسی مشکلات و موانع موجود در ارائه راهکارهای اصولی بسیار مفید باشد،زیرا در این کارگروهها دیگر نیازی به نامهنگاری و رعایت سلسلهمراتب و پست سازمانی نیست و همکارانی که به دلیل مشغله زیاد در ایام معمول کاری نمیتوانند با یکدیگر ملاقات داشته باشند،میتوانند در این همایشها،تعاملهای مفیدی در حوزه کاری و تخصصی با یکدیگر داشته باشند.
اگر نظام بانکداری متمرکز را مغز بانکدرای امروز جهان بدانیم،شبکه ارتباطی و زیرساخت آن قلب و شریان بانکها محسوب میشوند و طبعا توجه به توسعه و تکمیل این شبکه برای ارائه خدمات مطلوب نوین بانک گریزناپذیر است در بحث پایداری،وضعیت بانکهای چگونه است؟ در واقع عدد پایداری شبکه ارتباطی در بانکها متفاوت است."