رتبه (تعداد مقاله) |
---|
علمی-پژوهشی 81 |
ب 19 |
الف 8 |
علمی-ترویجی 4 |
B 1 |
-
1.
فهم گونه های تعامل معلم-شاگردی در کلاسهای درس از منظر نظریه انسان عامل
نویسنده : بهادری، بهناز ؛ باقری، خسرو ؛ نویسنده مسئول : نیک نام، زهرا ؛ موسی پور، نعمت الله ؛
مجله : مطالعات برنامه درسی » تابستان 1402 - شماره 69 رتبه الف (وزارت علوم/ISC (36 صفحه - از 1 تا 36 )
کلیدواژه ها: تعامل تربیتی تعامل معلم- شاگرد پژوهش کلاس درس تعامل ناهمتراز معلم کلاس تعامل دانش دانشآموزان کلاس درس تعامل معلم عاملیت کـلاس بـه
-
2.
استنتاج شیوههای تربیت دینی در حوزه اعتقادات از طریق ماهیت دین در قرآن کریم
نویسنده : دنبلی، مهرناز ؛ میرباقری، سیدمحسن ؛ عبایی کوپایی، محمود ؛ نویسنده مسئول : باقری نوعپرست، خسرو ؛
مجله : آموزه های قرآنی » بهار و تابستان 1402 - شماره 37 رتبه ب (وزارت علوم/ISC (28 صفحه - از 153 تا 180 )
کلیدواژه ها: قرآن دین تربیت دینی ماهیت دین استنتاج عملی
-
3.
بازخوانی و مفهومسازی مجدد طبقهبندیهای معنویت
نویسنده مسئول : امین خندقی، مقصود ؛ نویسنده : باقری نوعپرست، خسرو ؛ سیفی، غلامعلی ؛ شعبانی ورکی، بختیار ؛
مجله : پژوهش های ادیانی » تابستان 1401 - شماره 19 رتبه ب (وزارت علوم/ISC (30 صفحه - از 294 تا 323 )
کلیدواژه ها: دین معنویت سکولار معنوی غیردینی ضددینی طبقهبندی جامع
-
4.
تحلیلی از مفهوم عام واژه «اسلام» در قرآن کریم؛ رهیافتی به سیمای انسان والا
نویسنده : باقری، خسرو ؛ دنبلی، مهرناز ؛
مجله : مطالعات قرآنی » بهار 1401 - شماره 49 رتبه B (دانشگاه آزاد/ISC (24 صفحه - از 129 تا 152 )
-
5.
بازنمایی ادراک دانشجویان از سنجش کلاسی عادلانه: یک مطالعه کیفی
نویسنده : بنی اسدی، علی ؛ خدایی، ابراهیم ؛ باقری نوع پرست، خسرو ؛ ایزانلو، بلال ؛ نویسنده مسئول : صالحی، کیوان ؛
مجله : مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی » پاییز 1400، شماره 35 رتبه ب (وزارت علوم/ISC (19 صفحه - از 68 تا 86 )
کلیدواژه ها: عدالت پدیدارشناسی انصاف سنجش کلاسی عدالتادارکشده دانشجویان سنجش ترم مصاحبه استاد
-
6.
شناسایی مبانی علمی و فلسفی آموزش دانشآموزان تیزهوش در فنلاند و ایران و ارائه الگویی برای ایران
نویسنده : نظری، مرتضی ؛ باقری نوعپرست، خسرو ؛ رضایی، صادق ؛ نویسنده مسئول : سعادتی شامیر، ابوطالب ؛
مجله : روانشناسی تربیتی » پاییز 1400 - شماره 61 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم/ISC (26 صفحه - از 208 تا 233 )
کلیدواژه ها: آموزش دانشآموزان تیزهوش مبانی فلسفی مبانی علمی هوش فنلاند شناسایی ایران معلمان
-
7.
قضاوت و تصمیمگیری اخلاقی مبتنی بر روابط خودی و غیرخودی: یک مطالعه مروری نظام مند
نویسنده : مهدیزاده، مهسا ؛ باقری نوعپرست، خسرو ؛ صبرآمیز، ابوالفضل ؛ نویسنده مسئول : خسروی، زهره ؛
مجله : تازه های علوم شناختی » بهار 1400 - شماره 89 رتبه ب (وزارت علوم/ISC (10 صفحه - از 36 تا 45 )
کلیدواژه ها: قضاوت اخلاقی روابط خانوادگی سوگیری تصمیمگیری اخلاقی وضعیت اخلاقی وضعیت اخلاقی, تصمیمگیری اخلاقی, سوگیری, قضاوت اخلاقی, روابط خانوادگی
-
8.
مبانی، اهداف و مضامین محوری برنامهدرسی مطالعات اجتماعی دوره دبستان با نگاهی به نظریه انتقادی هورکهایمر و برنامه «فلسفه برای کودکان» بهمنظور پرورش تفکر انتقادی
نویسنده : رمضانی، معصومه ؛ باقری نوع پرست، خسرو ؛ سجادیه، نرگس ؛
مجله : پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت » بهار و تابستان 1400، سال یازدهم - شماره 1 رتبه ب (وزارت علوم/ISC (22 صفحه - از 136 تا 157 )
کلیدواژه ها: تفکر انتقادی مضمون نظریه انتقادی هدف مبنا برنامه درسی مطالعات اجتماعی برنامه فلسفه برای کودکان
-
9.
از پذیرش تا شورش؛ نگاهی واسازانه بر سیاستهای اقتباس آموزشی در ایران معاصر
نویسنده مسئول : وحدتی دانشمند، علی ؛ نویسنده : ایروانی، شهین ؛ باقری نوع پرست، خسرو ؛
مجله : پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت » بهار و تابستان 1400، سال یازدهم - شماره 1 رتبه ب (وزارت علوم/ISC (21 صفحه - از 6 تا 26 )
کلیدواژه ها: واسازی دریدا اصلاحات آموزشی نظام آموزشی ایران اقتباس آموزشی
-
10.
خرد و خردورزی از منظر علوم اعصاب براساس دیدگاه آنتونیو داماسیو و بررسی دلالتهای آن برای تربیت عقلانی
نویسنده : محمدی، آزاد ؛ تلخابی، محمود ؛ سجادیه، نرگس ؛ نویسنده مسئول : باقری نوع پرست، خسرو ؛
مجله : فلسفه تربیت » بهار و تابستان 1400 - شماره 10 رتبه ب (وزارت علوم/ISC (24 صفحه - از 5 تا 28 )
کلیدواژه ها: خردورزی هیجان احساس تربیت عقلانی فرضیهٔ نشانگر جسمی هیجانات خرد بدن خرد و خردورزی مغز