موضوع (تعداد مقاله) |
---|
علوم تربیتی 17 |
روانشناسی 16 |
علوم اجتماعی 13 |
جغرافیا 9 |
میان رشته ای 2 |
اخلاق 2 |
هنر و معماری 1 |
مدیریت 1 |
فلسفه و کلام 1 |
زبان (تعداد مقاله) |
---|
فارسی 62 |
رتبه (تعداد مقاله) |
---|
علمی-پژوهشی 53 |
-
1.
تحلیل چیستی انواع، ابعاد و ماهیت تفکر مراقبتی
نویسنده : کوهی اصفهانی، هاجر ؛ ضرغامی همراه، سعید ؛ کشاورز، سوسن ؛ نویسنده مسئول : قائدی، یحیی ؛
مجله : علوم تربیتی » بهار و تابستان 1401 - شماره 114 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (20 صفحه - از 23 تا 42 )
کلیدواژه ها: تفکرمراقبتی انواع تفکرمراقبتی ابعاد تفکرمراقبتی ماهیت تفکرمراقبتی
-
2.
یادگیری تحلیل ریاضیاتی مبتنی بر تلفیق تحلیل فلسفی و یافتههای علوم اعصاب شناختی پیرامون ریاضیات نمادین
نویسنده : طاهرخانی، اعظم ؛ عشایری، حسن ؛ قائدی، یحیی ؛ نویسنده مسئول : ضرغامی همراه، سعید ؛
مجله : پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت » بهار و تابستان 1400، سال یازدهم - شماره 1 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (24 صفحه - از 87 تا 110 )
کلیدواژه ها: تحلیل فلسفی علوم اعصاب شناختی یادگیری تحلیل ریاضیاتی پردازش نمادین عدد
-
3.
تحلیل تطبیقی ساختار بیانیه ی فلسفه ی تدریس دانشگاه فرهنگیان با دانشگاههای منتخب
نویسنده : صفايی، محمد حسین ؛ قايدی، یحیی ؛ ضرغامی همراه، سعید ؛ کشاورز، سوسن ؛
مجله : نظریه و عمل در برنامه درسی » پاییز و زمستان 1399، سال هشتم - شماره 16 (30 صفحه - از 395 تا 424 )
کلیدواژه ها: مطالعه ی تطبیقی دانشگاه فرهنگیان بیانیه فلسفه ی تدریس کارنمای معلمی ارزیابی ساختار مفهومی
-
4.
معرفی کتاب
نویسنده : ضرغامی همراه، دکتر سعید ؛
مجله : فلسفه تربیت » تابستان 1399 - شماره 8 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (10 صفحه - از 153 تا 162 )
-
5.
تجربه و معنای زندگی خوب در برنامه درسی غیررسمی( مورد: اینستاگرام)
نویسنده : کرد، مژگان ؛ قائدی، دکتر یحیی ؛ ضرغامی همراه، دکتر سعید ؛ برخورداری، دکتر رمضان ؛
مجله : نظریه و عمل در برنامه درسی » بهار و تابستان 1399، سال هشتم - شماره 15 (30 صفحه - از 425 تا 454 )
کلیدواژه ها: اینستاگرام زندگی خوب برنامه درسی
-
6.
تحلیل مفهوم «زندگی خوب» در رویکرد «سعادت گرا» به منظور تدوین هدفهای تربیت
نویسنده : کرد، مژگان ؛ قائدی، یحیی ؛ ضرغامی همراه، سعید ؛ برخورداری، رمضان ؛
مجله : پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت » بهار و تابستان 1399، سال دهم - شماره 1 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (20 صفحه - از 96 تا 115 )
کلیدواژه ها: اهداف تعلیم و تربیت زندگی خوب سعادت گرایی
-
7.
تحلیلی بر آسیبشناسی فضایی از ساختار کالبدی و بافت اجتماعی شهر با رویکرد پدافند غیرعامل مورد پژوهی: منطقه شش کلانشهر تهران
نویسنده : توکلی نیا، جمیله ؛ ضرغامی، سعید ؛ تیموری، اصغر ؛ اسکندرپور، مجید ؛
مجله : تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی » تابستان 1398 - شماره 53 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (23 صفحه - از 51 تا 73 )
کلیدواژه ها: پدافند غیرعامل ساختار کالبدی بافت اجتماعی آسیبشناسی فضایی
-
8.
تبیین منطق برنامه درسی آموزش علوم بر مبنای فلسفه علم رئالیسم استعلایی
نویسنده : امیراحمدی، یونس ؛ ضرغامی، سعید ؛ باقری، خسرو ؛ قائدی، یحیی ؛
مجله : مطالعات برنامه درسی » تابستان 1398 - شماره 53 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (26 صفحه - از 1 تا 26 )
کلیدواژه ها: آموزش علوم رئالیسم استعلایی منطق برنامه درسی
-
9.
تغییر نقش معلم مبتنی بر نظریه پیچیدگی: از بازنمایی به تسهیل نوپدیدی
نویسنده : بازقندی، دکتر پروین ؛ ضرغامی، دکتر سعید ؛ محمدی چابکی، دکتر رضا ؛
مجله : نظریه و عمل در برنامه درسی » بهار و تابستان 1398، سال هفتم - شماره 13 (30 صفحه - از 299 تا 328 )
کلیدواژه ها: بازنمایی نظریه پیچیدگی نوپدیدی تسهیلگری
-
10.
پساپدیدارشناسی در آموزش و یادگیری با تاکید بر مفاهیم چندگانگی و شفافیت
نویسنده : احمدی هدایت، حمید ؛ فرمهینی فراهانی، محسن ؛ ضرغامی، سعید ؛
مجله : علوم تربیتی » بهار و تابستان 1398 - شماره 108 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (12 صفحه - از 3 تا 14 )
کلیدواژه ها: آموزش و یادگیری شفافیت چندگانگی پساپدیدارشناسی آیدی