بهار و تابستان 1400، سال یازدهم - شماره 1 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم)
-
از پذیرش تا شورش؛ نگاهی واسازانه بر سیاستهای اقتباس آموزشی در ایران معاصر
نویسنده مسئول : وحدتی دانشمند، علی ؛ نویسنده : ایروانی، شهین ؛ باقری نوع پرست، خسرو ؛
(21 صفحه - از 6 تا 26 )
کلیدواژه ها: واسازی دریدا اصلاحات آموزشی نظام آموزشی ایران اقتباس آموزشی
-
«استعداد برتر» از مناقشه در نظر تا آشفتگی در عمل؛ چرخشی در سیاستهای استعدادیابی و استعدادبانی
نویسنده مسئول : سجادیه، نرگسسادات ؛ نویسنده : بادپا، امیر ؛
(19 صفحه - از 28 تا 46 )
کلیدواژه ها: عمل تحلیل تیزهوش نظر استعداد برتر
-
بررسی فلسفه و اندیشه های تربیتی برنارد استیگلر؛ از ذات فناورانه انسان تا پرولتاریای نوین
نویسنده : مظفری پور، روح اله ؛
(19 صفحه - از 48 تا 66 )
-
«همه روانانگاری» تامس نیگل بهعنوان مبنایی برای رویکرد عصب-تربیت
نویسنده : شکیبانیا، فریدون ؛ صفایی مقدم، مسعود ؛ باقری نوع پرست، خسرو ؛ نویسنده مسئول : ولوی، پروانه ؛
(18 صفحه - از 68 تا 85 )
کلیدواژه ها: فیزیکالیسم تامس نیگل عصب-تربیت همه روانانگاری
-
یادگیری تحلیل ریاضیاتی مبتنی بر تلفیق تحلیل فلسفی و یافتههای علوم اعصاب شناختی پیرامون ریاضیات نمادین
نویسنده : طاهرخانی، اعظم ؛ عشایری، حسن ؛ قائدی، یحیی ؛ نویسنده مسئول : ضرغامی همراه، سعید ؛
(24 صفحه - از 87 تا 110 )
کلیدواژه ها: تحلیل فلسفی علوم اعصاب شناختی یادگیری تحلیل ریاضیاتی پردازش نمادین عدد
-
نقدی بر مدارس استعدادهای درخشان (تیزهوشان) از منظر عدالت توزیعی
نویسنده : حسنی، محمد ؛
(23 صفحه - از 112 تا 134 )
کلیدواژه ها: عدالت توزیعی عدالت تربیتی تربیت مدرسهای ﻣﺪارس اﺳﺘﻌﺪادﻫﺎی درﺧﺸﺎن مدارس تیزهوشان
-
مبانی، اهداف و مضامین محوری برنامهدرسی مطالعات اجتماعی دوره دبستان با نگاهی به نظریه انتقادی هورکهایمر و برنامه «فلسفه برای کودکان» بهمنظور پرورش تفکر انتقادی
نویسنده : رمضانی، معصومه ؛ باقری نوع پرست، خسرو ؛ سجادیه، نرگس ؛
(22 صفحه - از 136 تا 157 )
کلیدواژه ها: تفکر انتقادی مضمون نظریه انتقادی هدف مبنا برنامه درسی مطالعات اجتماعی برنامه فلسفه برای کودکان