موضوع (تعداد مقاله) |
---|
ادبیات و زبانها 12 |
علوم اجتماعی 5 |
میان رشته ای 1 |
زبان (تعداد مقاله) |
---|
فارسی 18 |
رتبه (تعداد مقاله) |
---|
الف 8 |
ب 5 |
بین المللی 4 |
ج 1 |
-
1.
آموزشکاوی مشارکت نوجوانان برای یادگیری مهارت خوانداری زبانهای خارجی در قاب واقعیت افزوده رباتهای اجتماعی
نویسنده : خزائی، سعید ؛ نویسنده مسئول : درخشان، علی ؛
مجله : زبان پژوهی » بهار 1402 - شماره 46 رتبه الف (وزارت علوم/ISC (27 صفحه - از 9 تا 35 )
کلیدواژه ها: واقعیت افزوده درک خوانداری ربات اجتماعی آموزشکاوی جامعه کوچک تمرین
-
2.
فراتحلیلی برآموزش منظورشناسی زبان دوم برای کنشهای گفتاری درخواست، عذرخواهی وامتناع در ایران
نویسنده : شکی، فرزانه ؛ مازندرانی، امید ؛ درخشان، علی ؛ نویسنده مسئول : نائینی، ژیلا ؛
مجله : جستارهای زبانی » بهمن و اسفند 1401 - شماره 72 رتبه بین المللی (وزارت علوم/ISC (46 صفحه - از 465 تا 510 )
کلیدواژه ها: امتناع منظورشناسی فراتحلیل درخواست عذرخواهی
-
3.
بررسی عاملیت دورههای انبوه برخط زبانآموزی مبتنی بر رباتهای اجتماعی برای آموزش مهارتهای درک و تولید فارسی با اهداف پرستاری
نویسنده : خزائی، سعید ؛ کیانپور، مریم ؛ نویسنده مسئول : درخشان، علی ؛
مجله : مطالعات زبان و ترجمه » بهار 1402 - شماره 52 رتبه الف (وزارت علوم/ISC (36 صفحه - از 45 تا 80 )
کلیدواژه ها: فارسی با اهداف پزشکی دورههای آزاد انبوه برخط رباتهای اجتماعی مهارتهای خوانداری و نوشتاری
-
4.
بررسی ارتباط خودکارآمدی و خوشبینی تحصیلیِ معلّمان زبان انگلیسی در ایران از طریق مدل معادلات ساختاری
نویسنده : فتحی، جلیل ؛ ابراهیمی گلهدار، داود ؛ نویسنده مسئول : درخشان، علی ؛
مجله : مطالعات زبان و ترجمه » زمستان 1401 - شماره 51 رتبه الف (وزارت علوم/ISC (30 صفحه - از 34 تا 63 )
کلیدواژه ها: مدل معادلات ساختاری خوشبینی تحصیلی خودکارآمدی معلّم معلّمان زبان انگلیسی
-
5.
بررسی تلفیق پذیری رباتهای اجتماعی دورحضور و داستانپردازی طرفداران در زبانآموزی با اهداف پزشکی
نویسنده : خزایی، سعید ؛ نویسنده مسئول : درخشان، علی ؛
مجله : تدریس پژوهی » زمستان 1400 - شماره 26 رتبه ب (وزارت علوم/ISC (26 صفحه - از 33 تا 58 )
کلیدواژه ها: زبان با اهداف پزشکی داستانپردازی طرفداران ربات اجتماعی نوشتن و خواندن ربات زبان زبانآموزی اجتماعی فراگیران مهارت
-
6.
بررسی امکانپذیری فراخوانش قید زمان و ترتیب به کمک ایماهای استعاری رباتهای اجتماعی در آموزش مهارت درک خوانداری محتوای پزشکی به زبان فارسی
نویسنده : خزائی، سعید ؛ کیانپور، مریم ؛ نویسنده مسئول : درخشان، علی ؛
مجله : پژوهش نامه ی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان » پاییز و زمستان 1400، سال دهم - شماره 2 رتبه الف (وزارت علوم/ISC (25 صفحه - از 157 تا 181 )
کلیدواژه ها: کلاس معکوس درک خوانداری ایماهای استعاری فارسی با اهداف پزشکی ربات اجتماعی
-
7.
بررسی پاسخ به تمجید دانشجویان زبان انگلیسی ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام در چارچوب میز-آره والو
نویسنده مسئول : چالاک، عزیزه ؛ نویسنده : درخشان، علی ؛
مجله : زبان شناسی اجتماعی » بهار 1400 - شماره 14 رتبه ب (وزارت علوم/ISC (12 صفحه - از 41 تا 52 )
کلیدواژه ها: جامعه شناسی زبان فضای مجازی زبان آموز تمجید کنشکلامی پاسخ به تمجید
-
8.
معرفی «زباهیجان» بهعنوان حلقۀ مفقودۀ قومنگاری ارتباط: مکمل الگوی SPEAKING هایمز
نویسنده مسئول : پیش قدم، رضا ؛ نویسنده : ابراهیمی، شیما ؛ شعیری، حمید رضا ؛ درخشان، علی ؛
مجله : جستارهای زبانی » فروردین و اردیبهشت 1400 - شماره 61 رتبه بین المللی (وزارت علوم/ISC (35 صفحه - از 7 تا 41 )
کلیدواژه ها: قومشناسی ارتباط الگوی SPEAKINGهایمز زباهیجان فرهنگی قبض و بسط گفتمانی
-
9.
بررسی تطبیقی مطالعات انجامشده در حوزۀ زباهنگ
نویسنده مسئول : درخشان، علی ؛
مجله : مطالعات زبان و ترجمه » زمستان 1399 - شماره 43 رتبه الف (وزارت علوم/ISC (29 صفحه - از 1 تا 29 )
کلیدواژه ها: فرهنگ زباهنگ الگوی SPEAKING هایمز تحلیل زباهنگ بهفرهنگی
-
10.
نقدی بر کتاب Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning (فناوری در آموزش ویادگیری زبان دوم)
نویسنده مسئول : مالمیر، علی ؛ ناقد : درخشان، علی ؛
مجله : پژوهش نامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی » آبان 1399 - شماره 84 رتبه الف (وزارت علوم/ISC (24 صفحه - از 271 تا 294 )
کلیدواژه ها: اینترنت رایانه فراگیری زبان دوم فناوریهای نوین