کلیدواژه Washback / (19 مقاله)
- مرتب سازی
- تاریخ
-
1.
Washback Effect of the English Proficiency Test (EPT) on PhD Candidates’ Language Learning Strategies
نویسنده : Jamalifar، Golnaz ؛ Tabatabaei، Omid ؛ Jafarigohar، Manoochehr ؛ نویسنده مسئول : Salehi، Hadi ؛
مجله : Journal of Language and Translation » Summer 2021, Volume 11 - Number 3 رتبه A+ (دانشگاه آزاد/ISC (13 صفحه - از 179 تا 191 )
کلیدواژه ها: Language Learning Strategies Washback English Proficiency Test (EPT)
-
2.
Washback Effect of EPT on Iranian PhD Candidates' Attitudes Toward Learning Materials
نویسنده : Jamalifar، Golnaz ؛ Tabatabaei، Omid ؛ Jafarigohar، Manoochehr ؛ نویسنده مسئول : Salehi، Hadi ؛
مجله : Foreign Language Teaching & Research » Winter 2021 - Number 39 رتبه B (دانشگاه آزاد/ISC (16 صفحه - از 11 تا 26 )
کلیدواژه ها: Washback English Proficiency Test (EPT) Learning Materials PhD Candidates
-
3.
The Structural Invariance of a Model of Washback to Test Takers’ Perceptions and Preparation: The Moderating Role of Institutions
نویسنده : Razavipour، Kioumars ؛ Gooniband Shoushtari، Zohreh ؛ Mansoori، Mahboobeh ؛
مجله : Teaching English as a Second Language Quarterly » Winter 2018, Volume 36 - Number 4 رتبه الف (وزارت علوم/ISC (31 صفحه - از 171 تا 201 )
کلیدواژه ها: Washback Institution structural invariance test perceptions test content test use MALT
-
4.
Washback Effect of TEFL MA Exam on Iranian Lecturers’ Classroom Activities
نویسنده : Pakzad، Azadeh ؛ Salehi، Hadi ؛
مجله : Applied Research on English Language » Winter 2018, Volume 7 - Number1 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم/ISC (24 صفحه - از 43 تا 66 )
کلیدواژه ها: Washback Stakeholders Lecturers’ Methodology TEFL MA UEE High Stakes Test
-
5.
اثربازگشتی آزمون ورودی مدارس تیزهوشان بر برنامه درسی دوره ابتدایی: یک مطالعه پدیدارشناسی
نویسنده : شاددل، مهدی ؛ سلیمان پورعمران، محبوبه ؛ نویسنده مسئول : اسکندری، حسین ؛
مجله : تعالی مشاوره و روان درمانی » زمستان 1396- شماره 24 رتبه C (دانشگاه آزاد (12 صفحه - از 16 تا 27 )
کلیدواژه ها: برنامه درسی مدارس ابتدایی مدارس تیزهوشان اثربازگشتی
-
6.
Washback in Action: The Case Study of Iranian EFL Teachers and Learners
نویسنده : Amini Farsani، Mohammad ؛ Mohammadi، Vali ؛
مجله : رشد آموزش زبان » زمستان 1396 - شماره 123 (15 صفحه - از 24 تا 38 )
کلیدواژه ها: Evaluation Washback high stakes Test forwash National English Examination (NEE)
-
7.
Iranian Pre-university Students’ Perceptions towards the English Section of the Iranian National University Entrance Exam (INUEE): A Washback Study
نویسنده : Ajideh، Parviz ؛ Mahmoudi، Leila ؛
مجله : Journal of English Language Teaching and Learning » Summer & Autumn 2017 - Number 20 رتبه الف (وزارت علوم/ISC (24 صفحه - از 25 تا 48 )
کلیدواژه ها: students Washback perceptions Iranian National University Entrance Exam Iran English
-
8.
Aspects of the Impact of Language Tests on Students’ Lifeworld: An Analysis of the Iranian B.A. University Entrance Exam Based on Habermas’s Social Theory
نویسنده : Ahmadi، Alireza ؛ Mousavi، Seyyed Abbas ؛
مجله : Journal of Modern Research in English Language Studies » Spring 2017, Volume 4 - Number 2 ISC (31 صفحه - از 1 تا 31 )
کلیدواژه ها: Washback test effect Habermas‘s social theory
-
9.
Washback Effect of General English Test of Ph.D. EntranceExam on Science and Humanities Students:Perceptions and Practices
نویسنده : Abbasian Boroojeni، Fatemeh ؛ Tavakoli، Mansoor ؛ Vahid Dastjerdi، Hossein ؛
مجله : Journal of Research in Applied Linguistics » Winter and Spring 2017, volume 8 - Issue 1 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم/ISC (24 صفحه - از 109 تا 132 )
کلیدواژه ها: students’ perceptions Washback GELTP Students’ Practices Disciplinary Variations English Test Iran Students
-
10.
Evaluation of IELTS Preparatory Courses in Iran: Teaching Practices and Strategies in Focus
نویسنده : Rezaei، Omid ؛ Barati، Hossein ؛ Youhanaee، Manijeh ؛
مجله : Teaching English Language » Fall & Winter 2016, Volume 10 - Number 2 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم/ISC (25 صفحه - از 47 تا 71 )
کلیدواژه ها: IELTS Washback COLT observation preparatory course Iran Isfahan EAP Language Testing
کلیدواژه های مرتبط
روند انتشار مقاله
رتبه علمی
- علمی-پژوهشی (8 مقاله)
- الف (2 مقاله)
- B (1 مقاله)
- C (1 مقاله)
- A+ (1 مقاله)