پاییز 1400، دوره دوازدهم - شماره 3 رتبه ب (وزارت علوم)
-
چالشهای دانشآموزان دارای اختلالهای یادگیری در حل مسائل کلام
نویسنده مسئول : محسن پور، مریم ؛ نویسنده : یزدی، حمیده ؛ اخوان تفتی، مهناز ؛
(11 صفحه - از 11 تا 21 )
کلیدواژه ها: مسائل کلامی اختلالهای یادگیری حافظۀ فعال
-
بررسی اثربخشی برنامۀ آموزشی جهتیابی و حرکت بر بهزیستی روانشناختی دانشآموزان نابینا
نویسنده : کمالی، نوشین ؛ عاشوری، محمد ؛
(12 صفحه - از 23 تا 34 )
کلیدواژه ها: بهزیستی روانشناختی دانشآموزان نابینا جهتیابی و حرکت
-
اثربخشی برنامۀ تربیت کودک اندیشمند بر ارتباط مادران با کودک آهستهگام
نویسنده مسئول : حسن زاده، سعید ؛ نویسنده : مساح بوانی، علی ؛
(11 صفحه - از 35 تا 45 )
کلیدواژه ها: تربیت کودک اندیشمند رابطۀ مادر-فرزند کودک آهستهگام
-
اثربخشی درمان تحولی دیداری با رویکرد پردازش اطلاعات شناختی در درمان نارساخوانی شناختی
نویسنده : کاوه، عطیه ؛ میرزاییان، بهرام ؛ نویسنده مسئول : حسن زاده، رمضان ؛
(12 صفحه - از 47 تا 58 )
کلیدواژه ها: سبک یادگیری دیداری اختلالات ویژهی یادگیری ایشینر پردازش اطلاعات شناختی نارساخوان
-
اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر بهبود مهارت اجتماعی دانشآموزان ابتدایی دارای اختلال نافرمانی مقابلهای
نویسنده مسئول : واحدی کوجنق، حسین ؛ نویسنده : اقبالی، علی ؛ رضایی، رسول ؛ بخشی، سمیه ؛
(12 صفحه - از 59 تا 70 )
کلیدواژه ها: مهارتهای اجتماعی تنظیم هیجان اختلال نافرمانی مقابلهای
-
تأثیر برنامۀ راهنمای جملۀ فلپس بر عملکرد بیان نوشتاری دانشآموزان با اختلال یادگیری ویژه
نویسنده : کشمیرشکن، مهدیه ؛ عابدی، احمد ؛ نویسنده مسئول : فرامرزی، سالار ؛
(12 صفحه - از 71 تا 82 )
کلیدواژه ها: بیان نوشتاری اختلال یادگیری ویژه راهنمای جملۀ فلپس
-
اثربخشی استفاده از ابزارهای هوشمند بر بهبود اختلالات خواندن و درک مطلب کودکان آهستهگام
نویسنده : اخوندی یامچی، فیروزه ؛ اسدی، نادر ؛ نویسنده مسئول : دواتگری اصل، هانیه ؛
(12 صفحه - از 83 تا 94 )
کلیدواژه ها: ابزارهای هوشمند درک مطلب خواندن اختلالات کودکان آهستهگام
-
مقایسۀ زمان واکنش دیداری و شنیداری ساده و انتخابی در کودکان مبتلا به نقص توجه/بیشفعالی و ضربآهنگ شناختی کند
نویسنده مسئول : بیرامی، منصور ؛ نویسنده : شادبافی، محمد ؛ عبدالرحیم پور، رقیه ؛
(11 صفحه - از 95 تا 105 )
کلیدواژه ها: زمان واکنش بیشفعالی نقص توجه ضربآهنگ شناختی کند نقص توجه/بیشفعالی
-
مقایسۀ اثربخشی بازتوانی شناختی با استفاده از کامپیوتر و یکپارچگی حسی و تلفیق این دو روش بر بهبود انعطافپذیری شناختی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص
نویسنده : فیروزی، ستاره ؛ طالع پسند، سیاوش ؛ نوکنی، مصطفی ؛ نویسنده مسئول : ابوالمعالی الحسینی، خدیجه ؛
(15 صفحه - از 107 تا 121 )
کلیدواژه ها: انعطافپذیری شناختی یکپارچگی حسی اختلال یادگیری خاص بازتوانی شناختی با استفاده از کامپیوتر
-
اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر خودکنترلی کودکان مبتلا به اختلال کمتوجهی و بیشفعالی
نویسنده : حسین پور، معصومه ؛ گرجی، یوسف ؛ دهقانی، اکرم ؛ نویسنده مسئول : ريیسی، زهره ؛
(12 صفحه - از 123 تا 134 )
کلیدواژه ها: خودکنترلی آموزش کارکردهای اجرایی اختلال کمتوجهی و بیشفعالی