بهار و تابستان 1391 - شماره 14 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم)
-
تعریف تربیت و تطبیق آن بر حرکت فلسفی
نویسنده : اعرافی، علی رضا ؛ موسوی، سید نقی ؛
(22 صفحه - از 7 تا 28 )
کلیدواژه ها: تعریف تربیت حرکت در فلسفه تحول تدریجی در گستره زمان
-
نظریه قبض- ظهور: تبیینی شناختی برای فعال نمودن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه
نویسنده : تقوی، سید محمد رضا ؛
(22 صفحه - از 29 تا 50 )
کلیدواژه ها: امر به معروف نهی از منکر نظریه قبض و ظهور
-
ملاحظات جنسیتی در برنامه ریزی آموزشی با تأ:ید بر آموزه های قرآنی با محوریت تفسیر المیزان
نویسنده : جیریایی شراهی، معصومه ؛ علم الهدی، جمیله ؛
(26 صفحه - از 51 تا 76 )
کلیدواژه ها: تفسیر المیزان تفاوت های جنسیتی جنسیت و آموزش جنسیت و قرآن
-
نهاد آموزشی مکتب در قیروان (قرن سوم) به روایت محمد بن سحنون
نویسنده : رفیعی، بهروز ؛
(26 صفحه - از 77 تا 102 )
کلیدواژه ها: مکتب اصول آداب المعلمین اهداف مواد درسی قیروان ابن سحنون
-
مدل های تربیتی در تقویت مشاهده از منظر روایات امام علی (ع)
نویسنده : قاسمی، مریم ؛ حاجی رجب علی، کاظم ؛
(20 صفحه - از 103 تا 122 )
کلیدواژه ها: علی (ع) تفکر پرورش حواس تقویت مشاهده مدل های مشاهده
-
راهبردهای بنیادی تبلیغات در تعلیم آموزه های دینی و تربیت اسلامی
نویسنده : کاظمیان، زیبا ؛
(18 صفحه - از 123 تا 140 )
کلیدواژه ها: امر به معروف و نهی از منکر رسانه دینی راهبردهای تبلیغی جاذبه پیام تبلیغاتی
-
تأملی بر رویکرد و روش فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی
نویسنده : لطیفی، علی ؛
(24 صفحه - از 141 تا 164 )
کلیدواژه ها: فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی خسرو باقری روش شناسی پژوهش تربیتی قیاس عملی تحلیل مفهومی تحلیل شبه استعلایی
-
انواع علم از منظر علامه طباطبایی و پیامدهای آن در قلمرو اهداف و محتوای برنامه درسی
نویسنده : نوروزی، رضا علی ؛ عابدی، منیره ؛
(24 صفحه - از 165 تا 188 )
کلیدواژه ها: تعلیم و تربیت اسلامی علم حصولی علامه طباطبایی برنامه درسی انواع علم دلالت های تربیتی