Abstract:
پژوهش حاضر باهدف بررسی ارتباط بین برند کارفرما با مزیت رقابتی با نقش میانجی کیفیت خدمات در باشگاه های ورزشی دولتی و خصوصی شهر سنندج انجام گرفت. این پژوهش از نوع مطالعات توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان باشگاههای ورزشی خصوصی و دولتی شهرستان سنندج بود که با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه مورگان تعداد 202 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه مزیت رقابتی لی (2006)، برند کارفرمای برتون و همکاران (2005) و کیفیت خدمات لیو (2008) استفاده شد. تحلیل های آماری با استفاده از نرم افزارهای اس پی اس اس و اسمارت پی ال اس در دو سطح توصیفی و استنباطی با (05/0≥p) انجام گرفت. نتایج نشان داد بین مؤلفههای برند کارفرما با مزیت رقابتی رابطه (0.797 r =) معناداری وجود دارد، ضمناً متغیر کیفیت خدمات در ارتباط بین برند کارفرما و مزیت رقابتی به عنوان متغییر میانجی نقش معناداری داشت (05/0≥P). همچنین بین کیفیت خدمات باشگاه های ورزشی دولتی و خصوصی شهر سنندج اختلاف معناداری وجود دارد نشان داد که بین برند کارفرما با مزیت رقابتی ارتباط معناداری وجود دارد.
The aim of this study was to investigate the relationship between employer brand and
competitive advantage with the mediating role of service quality in public and private sports
clubs in Sanandaj. This research was a descriptive-correlational study. The statistical population
of this study consisted of all employees of private and public sports clubs in Sanandaj that 202
people were selected by available method by using Morgan sample size determination formula.
Lee's Competitive Advantage Questionnaire (2006), Employer Brand Burton et al. (2005) and
Liu Service Quality (2008) were used to collect data. Statistical analyzes were performed using
SPSS and Smart PLS software at both descriptive and inferential levels (p≥0.05). The results
showed that there is a significant relationship between the components of the employer brand
and competitive advantage(r = 0.797). Meanwhile, the quality of services in the relationship
between the employer brand and competitive advantage as a mediating variable has a significant
role (P≥0.05). Also, there is a significant difference between the quality of services of public
and private sports clubs in Sanandaj, which showed that there is a significant relationship
between the employer brand and competitive advantage.
Machine summary:
com نويسنده مسئول * تاريخ دريافت : ١٤٠٠/٠٨/٢٥ * تاريخ پذيرش ١٤٠٠/١٠/١٤ چکيده پژوهش حاضر باهدف بررسي ارتباط بين برند کارفرما با مزيت رقابتي با نقش ميانجي کيفيت خدمات در باشگاه هاي ورزشي دولتي و خصوصي شهر سنندج انجام گرفت .
چنانچه از ديدگاه مشتري، مقايسه ارزش هاي عرضه شده شرکت باارزش هاي عرضه شده رقبا، بيشتر به ارزش هاي موردنظر و نيازهاي او سازگارتر و نزديک تر باشد ميتوان گفت که آن شرکت در يک يا چند شاخص نسبت به رقباي خود داراي مزيت رقابتي است به نحويکه اين مزيت باعث ميشود که شرکت در عرصه بازار نسبت به رقباي خود در نزديکي به مشتري و تسخير قلب وي برتري داشته باشد(٢٠٠٨ ,moemenie &Hajiepour ) ؛ بر همين اساس سازمان ها به منظور موفقيت نيازمند کسب مزاياي رقابتي هستند، درصورتيکه سرمايه انساني به عنوان يکي از مهم ترين منابع سازمان موردتوجه قرار گيرد ميتواند سازمان را در اين امر ياري نمايد(٢٠٠٥ ,Goshal).
com Received: 2021-11-16 Accepted: 2022-01-04 Abstract The aim of this study was to investigate the relationship between employer brand and competitive advantage with the mediating role of service quality in public and private sports clubs in Sanandaj.
Meanwhile, the quality of services in the relationship between the employer brand and competitive advantage as a mediating variable has a significant role (P≥0.
Also, there is a significant difference between the quality of services of public and private sports clubs in Sanandaj, which showed that there is a significant relationship between the employer brand and competitive advantage.