Abstract:
با توجه به ماهیت رقابتی روزافزون محیطهای کسبوکار، شرکتها باید بهدنبال راههای جدیدی برای ارائه ارزش به مشتریان خود و مدیریت صحیح تجربیات آنان باشند که استفاده موثر از رسانههای اجتماعی از بهترین راهها جهت تحقق این امر است. ویژگیهای ارتباطی منحصربهفرد رسانههای اجتماعی بهطورقابلملاحظهای سبب تقویت نقش فعالانه مصرفکنندگان در خلق مشترک ارزش برندهای آفلاین و آنلاین میشود که این موضوع میتواند موجب ایجاد ارزش ویژه برند قویتر و افزایش قصد خرید آنلاین و متعاقب آن سودآوری بیشتر سازمان شود؛ بنابراین با توجه به اهمیت غیرقابل انکار رسانههای اجتماعی در تقویت خلق مشترک ارزش و ارزش ویژه برند مبتنی بر موقعیت مصرفکننده، این مطالعه به بررسی و مرور 30 مورد از پژوهشهای معتبری که در چهارده سال اخیر در این حوزه انجام شده میپردازد. صاحبان و مدیران برندهای آنلاین و بازاریابان میتوانند از نتایج این مطالعه برای رشد، حفظ و ارزیابی ارزش ویژه برندشان، از طریق تلاشهای بازاریابی خود بر روی افزایش انگیزه مصرفکنندگان برای فعالیتهای خلق مشترک ارزش برند که باعث ایجاد قصد خرید و استفاده مداوم از برند میشود، استفاده نمایند.
Considering the increasingly competitive nature of business environments, companies must look for
new ways to provide value to their customers and properly manage their experiences, and the effective
use of social media is one of the best ways to achieve this. The unique communication features of social
media significantly strengthen the active role of consumers in the value co-creation of offline and
online brands, which can lead to the creation of stronger brand equity and increase the online purchase
intention and, subsequently, more profitability of the organization. Therefore, considering the
undeniable importance of social media in strengthening the value co-creation and consumer based
brand equity, this study examines and reviews 30 cases of authentic researches that have been
conducted in this field in the last fourteen years. Owners and managers of online brands and marketers
can use the results of this study to grow, maintain and evaluate their brand equity, through their
marketing efforts on increasing consumers' motivation for brand value co-creation activities that create
purchase intention and continuous brand use.