تابستان1400، دوره هشتم - شماره 2 Ranking Science-Research (Ministry of Health)
-
سخن سردبیر: از مرگ اندیشی خداباورانه آرامش بخش تا مرگ نااندیشی خداناباورانه هراس انگیز - بخش دوم
Writer : حسین خانزاده، عباسعلی ؛
(3 page(s) - From 1 to 3 )
Keywords: سخن سردبیر Editorial
-
تأثیر برنامه مداخلهای چندوجهی (آموزش یکپارچگی حسی- حرکتی در سطح کودک و والدین) بر نگرش و عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان
Writer : کریمی لیچاهی، رقیه ؛ حسین خانزاده، عباسعلی ؛ اسدی مجره، سامره ؛ Corresponding Author : اکبری، بهمن ؛
(13 page(s) - From 5 to 17 )
Keywords: حرکتی دانش آموزان نارساخوان یکپارچگی حسی مداخله چندوجهی کودک و والدین نگرش و عملکرد خواندن Students with Dyslexia Sensory motor integration Multidimensional intervention child and parent reading attitudes and performance
-
مقایسه مکانیسمهای دفاعیِ واکنش پرخاشگرانه، افسردهوار، و واپسروی در کودکان دارای خواهر یا برادرِ با و بدون اختلال طیف اوتیسم و نشانگان داون بر اساس آزمون ترسیم خانواده
Writer : درفشی، فاطمه ؛ رضائی، سجاد ؛ Corresponding Author : ناصح، اشکان ؛
(10 page(s) - From 21 to 30 )
Keywords: خواهر و برادر نشانگان داون اختلال طیف اوتیسم ترسیم خانواده Family drawing Down syndrome Autism spectrum disorder Siblings
-
بررسی عناصر الگوی برنامهدرسی مبتنی بر مغز در دوره پیشدبستانی و اعتباربخشی آن (پژوهش کیفی)
Corresponding Author : نوظهوری پهرآباد، رامین ؛ Writer : فتحی آذر، اسکندر ؛ ادیب، یوسف ؛ بافنده قراملکی، حسن ؛ رسولی، سمیه ؛
(12 page(s) - From 34 to 45 )
Keywords: برنامه درسی دوره پیشدبستانی الگوی برنامه درسی مبتنی بر مغز Pre-school education brain-based curriculum model Curriculum
-
اثر بخشی آموزش تقویت حواس پنج گانه بر توانمندی شناختی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی
Writer : سیدی، ملکه سادات ؛ طباطبائی، تکتم سادات ؛ شهابی زاده، فاطمه ؛ Corresponding Author : طباطبائی، سمانه سادات ؛
(13 page(s) - From 49 to 61 )
Keywords: مهارت های اجتماعی حواس پنجگانه توانمندی شناختی اختلال یادگیری five senses cognitive ability social skills learning disability
-
واکاوی و شناسایی مولفههای کیفیت فرایند تعامل مربی–کودک: پژوهش کیفی
Writer : راه پیما آغمیونی، سکینه ؛ سعادتی شامیر، ابوطالب ؛ ابوالمعالی، خدیجه ؛ Corresponding Author : درتاج، فریبرز ؛
(13 page(s) - From 65 to 77 )
Keywords: کیفیت فرایند تعامل مربی-کودک مهدکودک Kindergarten Process quality educator-children interaction
-
مدل یابی روابط ساختاری کمک طلبی تحصیلی دانش آموزان بر اساس خودتعیین گری و شکفتگی: نقش میانجی مشارکت تحصیلی و باورهای انگیزشی
Writer : صمصامی، اعظم ؛ شریعت باقری، محمد مهدی ؛ Corresponding Author : ذوقی، لیلا ؛
(13 page(s) - From 81 to 93 )
Keywords: باورهای انگیزشی کمک طلبی خودتعیین گری شکفتگی مشارکت تحصیلی Academic Participation flourishing Help-seeking self-determination Motivational Beliefs
-
تدوین برنامه درمانی شناختی- اجتماعی اختلال های اضطرابی و ارزیابی اثربخشی آن بر نشانه های اضطراب اجتماعی
Writer : نجفی فرد، طاهره ؛ عسگری، محمد ؛ برجعلی، احمد ؛ Corresponding Author : علیزاده، حمید ؛
(10 page(s) - From 97 to 106 )
Keywords: نوجوانی اضطراب اجتماعی درمان شناختی- اجتماعی Social-cognitive treatment program Social Anxiety adolescence
-
مدل ساختاری وجدان تحصیلی بر اساس کفایت اجتماعی با نقش میانجی اشتیاق تحصیلی
Writer : احمدپور، روژینا ؛ نجاری، مسعود ؛ آرمند، محمد ؛ Corresponding Author : هاشمی، نظام ؛
(10 page(s) - From 110 to 119 )
Keywords: دانش آموزان کفایت اجتماعی وجدان تحصیلی اشتیاق تحصیلی Academic engagement Social adequacy Academic conscientiousness students