پاییز و زمستان 1401 - شماره 19 Ranking ب (Ministry of Science)
-
بررسی پژوهشهای انجامشده مرتبط با سند تحول بنیادین آموزشوپرورش ایران: یک مطالعۀ فراترکیب
Writer : بختیاری، لیلا ؛ Corresponding Author : دهقانی، مرضیه ؛
(43 page(s) - From 5 to 47 )
Keywords: نقد محتوایی آموزشوپرورش فراترکیب سند تحول بنیادین نقد اجرایی Criticism of implementation Criticism of content education meta-analysis fundamental reform document
-
مدل علّی عملکردن به باورهای دینی با رفتارهای مدنی- تحصیلی: نقش میانجیگری اخلاق تحصیلی
Corresponding Author : سبزیان، سعیده ؛ Writer : گراوند، هوشنگ ؛
(22 page(s) - From 49 to 70 )
Keywords: باورهای دینی دانشآموزان دختر اخلاق تحصیلی رفتارهای مدنی- تحصیلی girl students academic ethics educational citizenship behaviours religious beliefs
-
تدوین الگوی مشاورۀ رشدی با تأکید بر سِیر زمانی رشد و ابعاد مسئولیت فرد براساس آرای اندیشمندان مسلمان
Writer : قاسمی نیائی، فاطمه ؛ باقری، فریبرز ؛ Corresponding Author : اسمعیلی، معصومه ؛
(36 page(s) - From 71 to 106 )
Keywords: هرمنوتیک زمان الگوی اسلامی مسئولیت وجود مشاورۀ رشدی آرای اندیشمندان مسلمان developmental counseling Opinions of Muslim thinkers responsibility for existence time Islamic model hermeneutics
-
رابطۀ ساختاری هوش هیجانی و تمایزیافتگیِ خود با ثبات ازدواج: نقش میانجیگری صمیمیت
Writer : شاه نوش فروشانی، امیر حسین ؛ باصری، احمد ؛ Corresponding Author : جهانگیر، پانته آ ؛
(30 page(s) - From 107 to 136 )
Keywords: هوش هیجانی صمیمیت تمایزیافتگی خود ثبات ازدواج Self-Differentiation Marriage stability emotional intelligence intimacy
-
مصادیق هنجارهای اسلامی درمیان دانشآموزان پسر دورۀ متوسطۀ دوم
Corresponding Author : نبوی، سیدصادق ؛ Writer : نبوی، سیده زهرا ؛
(38 page(s) - From 137 to 174 )
Keywords: هنجارهای اسلامی دورۀ متوسطه ارزشهای اخلاقی دانشآموزان Islamic Norms high school students Moral Values
-
بررسی تطبیقی مبانی معرفتشناسی نفس ازدیدگاه علامه طباطبایی و برگسون، و دلالت آن در تربیت اخلاقی
Writer : امینی، طاهره سادات ؛ محمودنیا، علیرضا ؛ رضازاده بهادران، حمیدرضا ؛ Corresponding Author : ایمانی نائینی، محسن ؛
(34 page(s) - From 175 to 208 )
Keywords: معرفت نفس شهود علامه طباطبایی برگسون Knowledge intuition Bergson Allameh Tabatabai self
-
تبیین الگوی نقش مدیرانآموزشی در فرایند توسعۀ فرهنگی: یک نظریۀ دادهبنیاد
Corresponding Author : ادیبی، زهرا ؛ Writer : ابوالمعالیالحسینی، خدیجه ؛ گودرزی، اکرم ؛
(38 page(s) - From 209 to 246 )
Keywords: توسعۀ فرهنگی نظم و انسجام اجتماعی نقش مدیر آموزشی هویت ملی و بومی the role of the educational director national and indigenous identity social order and cohesion cultural development
-
اثر رهبری معنوی اسلامی بر سلامت معنوی معلمان با نقشهای میانجی سرمایۀ معنوی و هوش معنوی
Writer : دوستی، آریان ؛ Corresponding Author : ناستی زایی، ناصر ؛
(22 page(s) - From 247 to 268 )
Keywords: هوش معنوی سلامت معنوی سرمایۀ معنوی رهبری معنوی اسلامی Islamic spiritual leadership Siritual health Siritual intelligence spiritual capital
-
الگوی شبکه محور حکمرانی آموزش وپرورش مبتنی بر نهج البلاغه
Writer : بصیرپور، پروین ؛ کریمی، فریبا ؛ Corresponding Author : نادی، محمدعلی ؛
(34 page(s) - From 269 to 302 )
Keywords: نهجالبلاغه حکمرانی آموزشوپرورش تحلیل مضمون موضوعی education Governance Nahj al-Balagha thematic content analysis
-
طراحی مدل عوامل ارتقای سطح علمی، فکری و فرهنگی دانشآموزان در کانونهای فرهنگی- تربیتی کمیتۀ امداد امام خمینی (ره)
Writer : قیصرزاده، محمد ؛ قاسمی، علیرضا ؛ کرم افروز، محمد جواد ؛ Corresponding Author : موسوی، فرانک ؛
(26 page(s) - From 303 to 328 )
Keywords: کانونهای فرهنگی سطح علمی- فکری کمیتۀ امداد دانشآموزان تحت حمایت امور فرهنگی Cultural centers cultural affairs scientific-intellectual level Relief Foundation sponsored students
-
تبیین رابطۀ سلامت معنوی با انواع قلوب هشتگانه در قرآن کریم
Corresponding Author : قاسمی شوب، محمد ؛ Writer : جلیلیان، سعید ؛
(27 page(s) - From 329 to 355 )
Keywords: قرآن کریم سلامت معنوی قلوب هشتگانه قلب سالم eight hearts Holy Quran spiritual health Healthy Heart
-
راهکارهای مدیریت عواطف (حب و بغض) در رهیافت قرآن و حدیث
Corresponding Author : موسوی، سیدرضا ؛
(30 page(s) - From 357 to 386 )
Keywords: گرایش بینش محبت هوش هیجانی کنش مدیریت عواطف action Tendency emotional intelligence Insight affection Emotional Management