چکیده:
اﻣﺮوزه دﯾﮕﺮ ﮐﺴﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ از ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺑﺮ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر و ﺟﻨﺒﻪ ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ زﻧﺪﮔﯽ اﻧﺴﺎن ﻫﺎ ﺑﯽ اﻃﻼع ﺑﺎﺷﺪ. دراﯾﻦ دوران، ﭘﺪﯾﺪه ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺷﮑﻞ ﮔﺮﻓﺘﻪ و در ﺣﺎل ﮔﺴﺘﺮش ﻫﺴﺘﻨﺪ و روز ﺑﻪ روز ﻓﺮم ﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪی از آن ﻇﻬﻮر ﭘﯿﺪا ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ اﺗﻔﺎﻗﯽ ﮐﻪ ﺑﻌﺪ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ در ﺟﻬﺎن ﺑﻪ وﺟﻮد آﻣﺪه، ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ ﺗﺤﺖ ﻋﻨﻮان ﺗﺠﺎرت در ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ اﺧﺘﺼﺎر ﺗﺠﺎرت اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯿﺸﻮد. ﺗﺠﺎرت اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻫﻢ از دﯾﺪ ﮐﺴﺐ وﮐﺎر ﻫﻢ از دﯾﺪ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﻣﺰاﯾﺎی ﺑﺴﯿﺎری دارد. ﺗﺠﺎرت اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ دارای ﺳﺎﺧﺘﺎری ﺑﺮ اﺳﺎس ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﺮ ﻣﺮﮐﺰ ﮐﺴﺐ وﮐﺎر ﯾﺎ ﻫﺮ ﻣﺸﺘﺮی ﯾﮏ ﮔﺮه از ﺷﺒﮑﻪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﺧﺼﯿﺼﻪ ﻫﺎی ﺳﺎﺧﺘﺎری و راﺑﻂ ﻫﺎی ﺷﺒﮑﻪ ﺑﺮ ﺗﻌﺎﻣﻼت ﻣﺎ ﺑﯿﻦ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﯽ-ﮔﺬارد، ﺳﻄﺢ ﻣﺸﺎرﮐﺖ را اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﯽ دﻫﺪ و در ﻧﻬﺎﯾﺖ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻋﻼﻗﻪ ی ﻣﺼﺮف ﮐﺎﻻ ﻣﯿﺸﻮد. در ﺑﺎزار اﻣﺮوز، رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺣﺮﮐﺖ ﺳﺮﯾﻊ ﺗﺮی را ﺑﺮای ﺧﺪﻣﺖ ﺑﻪ ﮐﻤﭙﺎﻧﯽ ﻫﺎ آﻏﺎز ﮐﺮده اﻧﺪ.
Today, everyone is aware of the impact of social networks on business and various aspects of human life. The
phenomenon of social networking has emerged in this area and has been developing so that new forms of social
networks are emerging day by day. The most important happening after the development of social networks in
the world is commerce in social networks referred in short to as social commerce. Social commerce has many
advantages both in terms of business and from the point of view of customers. Social commerce has a structure
based on social networks, containing many nodes with each business and customer acting as a node of the
network. Structural characteristics and network interfaces affect the interactions among customers, increase the
level of participation, and ultimately boost consumer interest. Social media has begun a quicker move to serve
the companies in today's market.
خلاصه ماشینی:
شرکت های بزرگی مانند دل ، مایکروسافت و اچ پی به طور موثر در خصوص کسب و کار از بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و بودجه ای را نیز به این موضوع اختصاص می دهند و تعداد زیادی از کارکنان را در این خصوص تعلیم می دهند اغلب شبکه های اجتماعی ، از لحاظ جذب کاربر و تعاملات درونی کاربران ، یک مسیر مشخص را طی می کند، در ابتدا مورد توجه کسی قرار نمی گیرند، پس از مدتی ، اگر شرایطش مهیا باشد، سرعت جذب کاربران بالا و بالاتر می رود و به نقطه اوج خودش می رسد.
با توجه به اهمیت شبکه ها در بین کسب و کار، در این مقاله ، با گسترش مفهوم و ابعاد شبکه های کسب و کار به سرمایۀ اجتماعی بین سازمانی، این ابعاد برای خلق قابلیت کسب قابلیت ها انجام شده و از این طریق ، رسیدن به مزیت رقابتی در تجارت مورد نظر بوده است .
در این مقاله برای ارتباط موثر شبکه های اجتماعی برکسب و کار از مدل کسب و کار اینترنتی بهره گرفته شده است .
با گسترش روزافزون استفاده از رسانه های اجتماعی ، کسب و کار و بازاریابی از طریق این وسایل ارتباط جمعی جانی تازه به صنایع بخشیده و با استفاده از این ابزارهای جدید، مشتریان را به خود وفادار کرده است ، زیرا این رسانه ها در واقع ابزار قدرتمندی برای سازما نها جهت رسیدن به مخاطبان هدف هستند.
Lee, "The effects of entrepreneurial personality,background and network activities on venture growth," Journal ofManagement Studies, vol.
Lee, "The effects of entrepreneurial personality,background and network activities on venture growth," Journal ofManagement Studies, vol.