چکیده:
در عصر جدید که خرید و فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت رونق فراوان یافتهاست، عوامل متفاوتی میتواند بر تصمیمگیری مشتریان در انتخاب شیوه خرید موثر باشد. پس از خرید مشتری از یک فروشگاه، آن فروشگاه باید در راستای وفادار کردن مشتری اقداماتی انجام دهد به گونهای که موجب قصد خرید مجدد او از فروشگاه شود. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر کیفیت خدمات الکترونیک و بهبود الکترونیک بر وفادار کردن مشتریان فروشگاههای الکترونیک و قصد خرید مجدد آنها از همان فروشگاه الکترونیک است. جامعه آماری پژوهش، مشتریان چند فروشگاه اینترنتی منتخب هستند که نمونهای تصادفی از میان آنها انتخاب شدهاست. نتایج بهدست آمده حاکی از آن است که امنیت اطلاعات و کارایی وبسایت بر کیفیت خدمات الکترونیک تأثیر گذار است. همچنین مسئولیتپذیری، جبران خسارت و ارتباطات بر بهبود الکترونیک تأثیرگذار است. کیفیت خدمات الکترونیک و بهبود الکترونیک نیز به نوبه خود بر وفاداری مشتریان در خرید آنلاین و قصد خدید مجدد الکترونیک آنها تاثیر گذارند و وفاداری نیز بر قصد خرید مجدد آنلاین تأثیر معناداری دارد.
خلاصه ماشینی:
کلمات کلیدی: بهبود الکترونیک ١، خرید الکترونیک ٢، قصد خرید مجدد آنلاین ٣، کیفیـت خـدمات الکترونیک ٤، وفاداری الکترونیک 1- E-Recovery 2- E-Shopping 3- Online Repurchase Intention 4- E-Service Quality 5- E-Loyalty مقدمه افراد از جوامع مجازی معمولا برای تبادل اطلاعات، گفت وگو، سرگرمی و ...
مطالعات نشان میدهد، کیفیت خدمات باعث رضایت مندی افراد (فاسناچ و کوز٥، ٢٠٠٧) و رضایت مندی، به نوبه خود باعث 1-Yin &Liu 2- Shan 3-Hoffman & Novak 4-Grandon & Pearson 5- Fassnacht & Köse وفاداری (ایلخانی و همکاران، ٢٠١٤؛ لین و سان ١، ٢٠٠٩)، ماندگاری و خرید مجدد آنها میشود.
رابطه ١) =( ) هر یک از شاخصها 1- Cassel 2- Diamantopoulos &Winklhofer 3- Grewal جدول ٣- مقادیر VIF سازه شاخص ها مقدار VIF 1/09 Q1 1/32 Q2 امنیت و اختفای اطلاعات 1/18 Q3 1/21 Q4 1/19 Q5 1/23 Q6 کارایی وب سایت 1/17 Q7 1/08 Q8 1/07 Q9 1/74 Q10 مسؤلیت پذیری Q11 1/89 1/96 Q12 1/46 Q13 1/36 Q14 جبران خسارت 3/86 Q15 1/15 Q16 ارتباطات Q17 1/37 1/51 Q18 1/48 Q19 1/61 Q20 وفاداری مشتریان در خرید آنلاین Q21 1/41 1/31 Q22 2/92 Q23 قصد خرید آنلاین مجدد Q24 1/66 1/39 Q25 آزمون فرضیات مطابق با الگوریتم تحلیل دادهها در روش PLS پس از بررسی برازش مدل، پژوهشگر اجازه مییابد که به بررسی و آزمون فرضیه های پژوهش پرداخته و به یافته های پژوهش برسد.
1-Sur 2-Giovanis & Athanasopoulou 3-Ha & Stoel 4-Kim 5-Lee & Lin 6-Anderson & Srinivasan 6-Baldinger, A.