چکیده:
بازاریابی کانال همهکاره رویکردی جدید است که آمیخته بازاریابی توزیع سنتی را به چالش کشیده است. این روش آینده توزیع و ارتباط با مشتریان در بازاریابی دیجیتال را شکل میدهد و از نقطه تماس تا پایان فرایند خرید یک تجربه خرید کاملا یکپارچه و بدون گسستگی برای مشتریان فراهم مینماید. نظر به اهمیت موضوع، این مطالعه با هدف بررسی رضایتمندی مشتریان از بازاریابی کانال همهکاره در فروشگاههای اینترنتی انجام گرفته است. فروشگاه اینترنتی مدیسه به عنوان یکی از شرکتهای فعال در حوزه کسبوکار اینترنتی به عنوان مورد مطالعه انتخاب شده است. این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق کاربردی است و از نوع تحقیق توصیفی پسرویدادی است. هدف این تحقیق تبیین و بررسی شکاف بین انتظار و ادراک مشتریان از خدمات بازاریابی کانال همهکاره فروشگاه اینترنتی مدیسه است. دادههای مقطعی این پژوهش بوسیله پرسشنامه و مصاحبه در فروشگاه اینترنتی مدیسه گردآوری شده است. جامعه آماری مشتریان فروشگاه اینترنتی مدیسه هستند. تعداد نمونه ۴۰۰ میباشد و با استفاده از دادههای جمعآوری شده ویژگیهای مورد نظر از طریق آمار توصیفی و فرضیات از طریق آمار استنباطی بررسی شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که بین انتظارات مشتریان از هر سه بعد خدمات اساسی، عملکردی و انگیزشی فروشگاه اینترنتی مدیسه با ادراک آنان از هر سه بعد اختلاف معنیداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
نظر به اهميت موضوع، اين مطالعه با هدف بررسي رضايتمندي مشتريان از بازاريابي کانال همه کاره در فروشگاههاي اينترنتي انجام گرفته است .
هدف اين تحقيق تبيين و بررسي شکاف بين انتظار و ادراک مشتريان از خدمات بازاريابي کانال همه کاره فروشگاه اينترنتي مديسه است .
نتايج تحقيق نشان ميدهد که بين انتظارات مشتريان از هر سه بعد خدمات اساسي ، عملکردي و انگيزشي فروشگاه اينترنتي مديسه با ادراک آنان از هر سه بعد اختلاف معني داري وجود دارد.
واژگان کليدي : رضايت مشتريان، بازاريابي کانال همه کاره، فروشگاههاي اينترنتي، مدل کانو مقدمه بازاريابي کانال همه کاره Omni-channel marketing رويکردي است که از نقطه تماس تا پايان فرايند خريد يک تجربه خريد کاملا يکپارچه و بدون گسستگي براي مشتريان فراهم مي نمايد.
براي ارزيابي رضايت مندي مشتريان از بازاريابي کانال همه کاره در فروشگاه اينترنتي مديسه از مدل کانو استفاده شده است .
فرضيات تحقيق ١- بين انتظارات مشتريان از بعد خدمات اساسي فروشگاه اينترنتي مديسه با ادراک آنان از اين بعد اختلاف معني داري وجود دارد.
تحليل نتايج فرضيات تحقيق نتيجه آزمون فرضيه اول نتيجه فرضيه اول اين است که بين انتظارات مشتريان از بعد خدمات اساسي فروشگاه اينترنتي مديسه با ادراک آنان از اين بعد اختلاف معني داري وجود دارد.
تحليل فرضيه اول اگرچه تعداد خدمات قابل ارائه از نوع اساسي در فروشگاه اينترنتي مديسه محدود است ، اما نتيجه آزمون بين انتظارات و ادراک مشتريان از وجود اختلاف معني دار بين اين دو حکايت دارد.