چکیده:
تاثیر نام تجاری و وفاداری برند در خدمات فن آوری در صنعت بیمه یکی از موضوعاتی است که باید بیشتر به آن توجه شود. ما در این مقاله سعی داشتیم تا به بررسی و تحلیل این موضوع در چارچوب تیوری و تحلیل آماری بپردازیم. جهت نمونهگیری در تحقیق حاضر از روش نمونهگیری خوشهای استفاده شده است. ما با استفاده از PLS Smart به تحلیل توصیفی و استنباطی دادههای تحقیق پرداختیم. تمامی فرضییات مورد تایید واقع شدهاند. با توجه به نتیج تحلیل ماری به این نتیجه رسیدیم که نام تجاری و وفاداری بر خدمات فن آوری تاثیر مستقیم و مثبتی دارد
The impact of branding and brand loyalty on technology services in the insurance industry is one of the issues that should be paid more attention to. In this article, we tried to study and analyze this issue in the framework of theory and statistical analysis. For sampling in the present study, cluster sampling method has been used. We used Smart PLS to perform descriptive and inferential analysis of research data. All hypotheses have been confirmed. Based on the results of Marie analysis, we concluded that branding and loyalty have a direct and positive impact on technology services.
خلاصه ماشینی:
امروزه ، جذب و حفظ مشتري در صنعت بيمه کشور، با توجه به فعال شدن شرکت هاي بيمه خصوصي و توسعه اطلاعات و ارتباطات در سطح بين المللي که امکان مقايسه خدمات شرکت هاي مختلف بيمه در نقاط مختلف دنيا را در اختيار مردم قرار ميدهد، به مراتب مشکل شده است ؛ بنابراين بايد بازاريابي مناسبي در اين زمينه صورت گيرد.
(همتي،١٣٧٦) وفاداري به نام تجاري يکي از ابعاد مهم واساسي ارزش زا براي نام تجاري است ; چراکه ميتواند منجر به يک جريان قابل پيش بيني فروش و سود براي آن شود و البته ميتواند هزينه هاي بازاريابي شرکت را نيز تا حدود زيادي کاهش دهد؛ زيرا حفظ مشتري کنوني بسيار کم هزينه تر از جذب مشتريان جديد براي شرکت است .
حال با توجه به آنچه تشريح شده سوال اين است آيا نام تجاري وفاداري برند بر خدمات فن آوري اثري دارد؟ 1 Kennedy 2 Bravo 3 Laroche.
احمدينژاد و همکاران (١٣٨٩) با عنوان بررسي و سنجش کيفيت خدمات و ارتباط آن با رضايتمندي مشتريان که در بانک تجارت انجام شده است ، نشان داد که بين کيفيت خدمات و رضايت مشتري رابطه مثبتي وجود دارد.
1 Park& Ryu 2 Sasmita& Suki.
در اين مدل ما به بررسي رابطه بين نام تجاري وفاداري مشتري با متغييراتي از جمله : کيفيت خدمات ، اعتماد مشتريان ، تعهد اجتماعي نسبت به خدمات فناوري پرداختيم .
The role of pre- consumption experience in perceived value of retailer brands: Consumers' experience from emerging markets:Journal of Business Research, Volume 86, May 2018, Pages 374-385 29.