چکیده:
این مطالعه تاثیر استفاده از هوش مصنوعی بر ارتباطات یکپارچه بازاریابی و اثر بخشی فعالیتهای بازاریابی از نظر بازاریابان کالاهای ورزشی انجام شد. این تحقیق ازنظر پارادایم، چارچوب نظری و دیدگاهی، و از نوع پژوهشهای کمی و اکتشافی بود، و به لحاظ هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه بازاریابان کالاهای ورزشی بودند که براساس اطلاعات واصله از فروشگاههای آنلاین مختلف در سراسر کشور 645 نفر بودند و جهت تعیین حجم نمونه آماری از فرمول کوکران استفاده شد و 241 نفر با سطح خطای 5 درصد انتخاب شدند. برای بازاریابی بر اساس هوش مصنوعی از پرسش نامه ی هو و چو (2023)، پرسشنامه ارتباطات بازاریابی یکپارچه توسط لی و پارک (2007) و پرسشنامه اثربخشی فعالیتهای بازاریابی کاتلر (2006) استفاده شد. نتایج نشان داد که تعاملات، اطلاعات، دسترسی و سفارشی سازی بترتیب 20/41 درصد، 50/36 درصد، 10/45 درصد و 70/65 درصد از واریانس ارتباطات یکپارچه بازاریابی را تبیین کردند. همچنین تعاملات، اطلاعات، دسترسی و سفارشی سازی بترتیب 20/51 درصد، 10/45 درصد، 20/65 درصد و 40/51 درصد از واریانس اثر بخشی فعالیتهای بازاریابی را تبیین کردند. در مجموع نتایج نشان میدهد که هوش مصنوعی بر روی تباطات یکپارچه بازاریابی و اثر بخشی فعالیتهای بازاریابی از نظر بازاریابان کالاهای ورزشی تاثیر قابل توجه و معنی داری دارد که میبایست برای بهبود بازاریابی در نظر گرفته شود.
خلاصه ماشینی:
دانش آموخته کارشناسي ارشد، دانشکده تربيت بدني و علوم ورزشي، دانشگاه رازي کرمانشاه -ايران چکيده اين مطالعه تأثير استفاده از هوش مصنوعي بر ارتباطات يکپارچه بازاريابي و اثر بخشي فعاليت هاي بازاريابي از نظر بازاريابان کالاهاي ورزشي انجام شد.
در مجموع نتايج نشان ميدهد که هوش مصنوعي بر روي تباطات يکپارچه بازاريابي و اثر بخشي فعاليت هاي بازاريابي از نظر بازاريابان کالاهاي ورزشي تأثير قابل توجه و معنيداري دارد که ميبايست براي بهبود بازاريابي در نظر گرفته شود.
هوش 1Saura 2Capatina 3Peyravi 4Verma 5Kumar 6Ma & Sun 7Stone مصنوعي در بازاريابي بهترين تکنيک براي پيش بيني رفتار مشتريان و يکپارچه سازي داده هاي مشتري است .
بنابراين اين مطالعه با هدف بررسي تأثير استفاده از هوش مصنوعي بر ارتباطات يکپارچه بازاريابي و اثر بخشي فعاليت هاي بازاريابي از نظر بازاريابان کالاهاي ورزشي انجام شد.
هوش مصنوعي يک فناوري در حال پديدار شدن است که بطور گسترده اي مورد استفاده قرار ميگيرد و به سازمان ها کمک مي کند تا داده هاي زمان واقعي را رديابي کنند تا به سرعت به 1Allal-Chérif 2Brobbey 3Forrest and Hoanca 4Bolton الزامات و نيازهاي مشتري پاسخ دهند.
1Laurie & Mortimer 2Marketing effectiveness 3Krizanova 4Bara در اين مطالعه از پرسشنامه ارتباطات بازاريابي يکپارچه توسط لي و پارک (٢٠٠٧) استفاده شد که از ١٨ گويه و ٤ خرده مقياس ارتباطات واحد براي پيام و تصوير ثابت (٥ سوال )، ارتباطات متفاوت با گروه هاي مختلف مشتريان (٥ سوال )، ارتباطات مبتني بر پايگاه داده براي حاصل شدن نتيجه هاي مناسب (٤ سوال ) و تقويت ارتباطات با مشتريان فعلي (٤ سوال ) تشکيل شده است که به منظور بررسي ارتباطات بازاريابي يکپارچه استفاده شد.