خلاصه ماشینی:
"تلاش برای معرفی و کار جدی روی ژانر فیلم در امریکا،پیش از رسیدن تئوری مؤلف،از اروپا به این دیار صورت گفت ولی گسترس آن روندی آرام را طی کرد،و در ابتدای کار در جذب مخاطبان و منتقدان ناکام ماند،زیرا هر دو گروه به شدت تحت تأثیر و نفوذ کارگردانان و بازیگران شرکتهای بزرگ فیلمسازی و تهیهکنندگان صاحب سبک بودند.
این تفکر چنان بر عرصۀ نقد حاکم میشود که نشناختن«تفکر»یک«کارگردان»، باعث گم شدن کلید اصلی درک فیلم میگردد زیرا منتقدان برای درک یک فیلم،کدهایی در نظز میگیرند که همه،زیر شاخۀ ذهنیت کارگردان تعریف میشوند.
سلیقهها و بیانهای هنری چنان بسط یافتهاند که برای آثار گوناگون ارائه معیارهای مشابه،کاری بیهوده است چنانکه رابینوود20عقیده دارد:«تحلیل یک فیلم در سالهای آخر دهۀ هشتاد،با استفاده از یک تئوری ثابت مثل«تئوری مؤلف»یا«تئوری ژانر در سینما» بسیار مشکل است."