چکیده:
هدف پژوهش حاضر، اولویتبندی مؤلفههای مدیریت دانش در دانشگاههای تهران، اصفهان، تربیت مدرس، الزهرا، مازندران، گیلان، یزد، اراک و رازی است. برای انجام این پژوهش توصیفی، مقطعی و کاربردی از پرسشنامه ای استفاده شد که پس از سنجش روایی و پایایی بر اساس نمونهگیری طبقهبندی شده سهمیهای٬ بین 355 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاههای منتخب فوقالذکر توزیع گردید. تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش با استفاده از نرمافزار SPSS16 صورت گرفته است. یافتههای حاصل از تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که مؤلفههای مدیریت دانش در دانشگاههای مورد مطالعه اهمیت یکسان ندارند. و فرضیات تحقیق نیز بر اساس یافته ها رد گردید.
The aim of this paper is ranking the factors of knowledge management in Tehran، Esfahan، Tarbyat Modares، Al-zahra، Mazandaran، Guilan، Yazd، Araak and Razi universities based on the level of knowledge management. The study population includes all the members of the staffin the selected universities. Employing a classified random sampling، the data was collected through the distribution of a questionnaire among the 355 persons of the academic staff of the selected universities. SPSS16.0 is used for statistical analysis. The results of research show that the knowledge management characteristics does not have equal importance in each of the following universities and the entire hypothesis was rejected.
خلاصه ماشینی:
"سؤال تحقیق آیا مؤلفههای ششگانه مدیریت دانش در دانشگاههای تهران، اصفهان، تربیت مدرس، الزهرا، مازندران، گیلان، یزد، اراک و رازی از دیدگاه هیا ت علمی آنها دارای اهمیت یکسان هستند؟ حجم نمونه بنابر فرمول زیر، حجم نمونه برابر n=353 خواهد بود: / یادآوری می شود که تعداد نمونهی در نظر گرفته شده برای هر کدام از دانشگاههای تهران، اصفهان، تربیت مدرس، الزهرا، مازندران، گیلان، یزد، اراک و رازی به نسبت تعداد اعضای هیأت علمی هر یک از آنها نسبت به کل اعضای هیأت علمی 9 دانشگاه فوقالذکر به صورت جدول ذیل٬ اعمال شده است."