موضوع (تعداد مقاله) |
---|
ادبیات و زبانها 9 |
زبان (تعداد مقاله) |
---|
انگلیسی 9 |
رتبه (تعداد مقاله) |
---|
علمی-پژوهشی 7 |
الف 1 |
-
1.
Ambiguity Resolution of English Relative Clauses by Persian Learners of English
نویسنده : Rezai، Mohammad Javad ؛ Malakooti، Nasim ؛ نویسنده مسئول : Samavarchi، Laila ؛
مجله : new advances in English Language Teaching and Applied Linguistics » Winter and Spring 2020 - Number 3 (38 صفحه - از 220 تا 257 )
کلیدواژه ها: Parsing Lexical-semantic Rules Configurationality Predicate Proximity Recency
-
2.
Telephone Conversation Closing Structure Across English and Persian
نویسنده : Allami، Hamid ؛ Sadri، Zahra ؛ Rezai، Mohammad Javad ؛ Elhambakhsh، Seyedeh Elham ؛
مجله : Applied Language Studies » Autumn 2017, Volume 9 - Issue 2 رتبه الف (وزارت علوم/ISC (26 صفحه - از 33 تا 58 )
کلیدواژه ها: Politeness Paralinguistic Rapport Management Model Discourse Completion Test
-
3.
The or That: Definite and Demonstrative Descriptions in Second Language Acquisition
نویسنده : Rezai، Mohammad Javad ؛ Alishvandi، Razie ؛
مجله : Teaching English as a Second Language Quarterly » Spring 2015, Volume 7 - Number 1 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم/ISC (32 صفحه - از 83 تا 114 )
کلیدواژه ها: Definiteness semantics Demonstratives Determiners L1 Transfer Persian English EFL NP
-
4.
Spoken morphological errors made by Iranian EFL learners
نویسنده : Rezai، Mohammad Javad ؛
مجله : Teaching English Language » Spring & Summer 2013، Volume7 - Number1 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم/ISC (29 صفحه - از 121 تا 149 )
کلیدواژه ها: Interlanguage morphology corpus Error analysis error taxonomy
-
5.
Lexicalization vs. Vocalization: A Cross-Linguistic Study of Emphasis in English and Persian
نویسنده : Eslami، Ahmad Reza ؛ Rezai، Mohammad Javad ؛
مجله : Journal of Research in Applied Linguistics » Winter and Spring 2013, volume 4 - Issue 1 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم/ISC (17 صفحه - از 2 تا 18 )
کلیدواژه ها: lexicalization Linguistic Differences Language Transfer Emphasis Phonological Devices
-
6.
The role of Persian causative markers in the acquisition of English causative verbs
نویسنده : jabbari، Ali Akbar ؛ Rezai، Mohammad Javad ؛
مجله : Journal of English Language Teaching and Learning » Spring & Summer 2012 - Number 9 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم/ISC (30 صفحه - از 33 تا 62 )
کلیدواژه ها: morphology Lexical Semantics inchoative Persian causative English causative
-
7.
Raising pragmatic awareness: Effect of contrastive discourse markers on iBT speaking module
نویسنده : Fahim، Mansoor ؛ Aghabagheri، Mahdi ؛ Rezai، Mohammad Javad ؛
مجله : Teaching English Language » Spring & Summer 2012, Volume 6 - Number 1 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم/ISC (32 صفحه - از 39 تا 70 )
کلیدواژه ها: raising pragmatic awareness contrastive discourse markers iBT speaking module peer interactions
-
8.
Count-mass Distinction in the Acquisition of English Articles by Persian Learners of English
نویسنده : Rezai، Mohammad Javad ؛
مجله : Applied Language Studies » Winter 2012, Volume 4 - Issue 1 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم/ISC (28 صفحه - از 107 تا 134 )
کلیدواژه ها: acquisition Persian Definite and Indefinite Article Count and Mass Nouns
-
9.
The acquisition of dative alternation constraints by Persian speakers of English
نویسنده : Rezai، Mohammad Javad ؛
مجله : Teaching English Language » Fall & Winter 2010, Volume 4 - Number 2 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم/ISC (35 صفحه - از 81 تا 115 )
کلیدواژه ها: dative alternation L2 acquisition semantic and morpho-phonological constraints poverty of stimulus