چکیده:
دیدگاه های متفاوتی در ارتباط با استانداردسازی و تطبیق برندهای بین المللی وجود دارد .
ضرورت دارد که تصمیمات برند بین المللی بایستی براساس استاندارد سازی مفاهیم اساسی
(هسته ای) برند میان کشورها و ارزیابی محدوده ی اجرایی که نیازمند تطبیق محلی است، صورت
بگیرد. در این پژوهش، برای تسهیل چنین ارزیابی، یک مدل عرضه-تقاضا ارائه می شود . این
مدل در شرکتهای صادراتی مواد غذایی شرکت کننده در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مواد
غذایی آزمون شده است. دیدگاه های متفاوتی در ارتباط با استانداردسازی و تطبیق برندهای بین
المللی وجود دارد. ضرورت دارد که تصمیمات برند بین المللی بایستی براساس استاندارد سازی
مفاهیم اساسی (هسته ای) برند میان کشورها و ارزیابی محدود ه ی اجرایی که نیازمند تطبیق
محلی است، صورت بگیرد. در این پژوهش، برای تسهیل چنین ارزیابی، یک مدل عرضه -تقاضا
ارائه می شود . این مدل در شرکتهای صادراتی مواد غذایی شرکت کننده در چهاردهمین
نمایشگاه بین المللی مواد غذایی آزمون شده است. در این پژوهش، مدل مفهومی برای ساختار
بندی تصمیمات برای استاندارد و سازگار ساختن برندهای بین المللی ارائه می شود و مقتضیات
آن مورد ارزیابی قرار می گیرد. بعد از مروری بر بحث های استانداردسازی، تاکید می شود که
اساس هسته ای برند می بایستی بدون تغییر باقی بماند درحالیکه اجرای آن میبایستی بومی
سازی شود. در نتیجه این پژوهش، حفظ مفاهیم اساسی برند میان کشورها و تطبیق اجرای آن
برای تعدیل تفاوتهای محلی تایید شد. در نتیجه این پژوهش، حفظ مفاهیم اساسی برند میان
کشورها و تطبیق اجرای آن برای تعدیل تفاوتهای محلی تایید شد.
خلاصه ماشینی:
برند، برندینگ بین المللی ، برنامه ریزی برنـد بـین المللـی ، مـدل عرضـه ـ تقاضـای برندینگ مقدمه و ضرورت تحقیق : آیا شرکتهای بین المللی می بایسـت جهـان را بـه عنـوان یـک مکـان بـازار در ارتبـاط بـا بازاریابی برند استاندارد شده یا ایجاد سازگاریهای برند محلی در نظر گیرند؟ این موضوع، جدید نیست ، اما به شدت، در دیدگاه های آکادمیک و تجاری مخصوصـا بـا تأثیر از بازار منفرد اروپایی و باز شدن اروپای شرقی ، قطبی شده اسـت .
آیا همگرایی مشتریان در طرف تقاضای مدل اهمیت دارد؟ استاندارد سازی بازاریابی / تولید٢ این امر مستلزم کنترل فعال فعالیت محصول جدید بین المللی و اطلاعات پیش بینانه بازار برای شناسایی رقبای بالقوه است .
جدول ٢: معرفی متغیرهای مدل و شاخصهای مربوط به انها متغیرهای مدل شاخصهای هر یک از متغیرها معادل در جدول٣ عادات مصرفی DQ1 نیازهای مشتری DQ2 تفاوتهای سبک زندگی DQ3 همگرایی مشتری تفاوتهای فرهنگی DQ4 قدرت خرید مشتری DQ5 تفاوتهای سنی DQ6 تفاوتهای قانونی DQ7 استانداردسازی بازاریابی و تولید رقابت DQ8 رسانه های جمعی DQ9 تصویر برند DQ10 ساختار متمرکز فروش بی واسطه SQ1 ساختارتوزیع SQ2 سطح توزیع برند SQ3 اثرات قیمت /هزینه موفقیت برنامه بازاریابی SQ4 هنجارهای تولید SQ5 برای مشخص کردن این که آیا هر یک از عوامل زیر در طرف عرضـه یـا تقاضـا اهمیـت دارد یا خیر، از آزمون باینو میال استفاده شد که نتیجه ی آن در جدول زیر آمده است : جدول ٣: ازمون باینو میال برای متغیرها و شاخص های مدل Category N Observed Prop.