چکیده:
با تسریع جهانی شدن و وجود ابزارهای اطلاعاتی چون ماهواره و اینترنت مصرف کنندگان از آگاهی و حق انتخاب بیشتری برخوردار شده اند و علاقه ی تحقیقاتی در رابطه با جوامع برند آنلاین دیده شده است از این رو در دغدغه فکری محقق را بر آن داشت که به بررسی تاثیر ویژگیهای جوامع برند آنلاین بر پاسخ رفتاری مشتریان با نقش میانجی مشارکت مشتری بپردازد.از طرفی امروزه بازاریابان در جستجوی راه ها و اطلاعاتی هستند تا از طریق آن مشتریان وفاداری برای خود ایجاد نمایند. چراکه این امر باعث کاهش هزینه های بازاریابی و عملیاتی و افزایش سودآوری خواهد شد.همچنین شرکت هایی با عملکرد برتر در صنایع و خدمات مختلف در حال حرکت به سمت حفظ مشتریان وجلب وفاداری آنها می باشند،تحقیق حاضر
با هدف مرور جوامع برند آنلاین و رسانه ها بر رفتار مشتریان انجام شده که از نظر روش انجام آن از نوع کتابخانه ای بوده که با مراجعه به کتاب ها و مقالات و همچنین سرچ اینترنتی و جمع آوری مطالب انجام گردیده است،در نهایت با بررسی نظرات پژوهش گران در این زمینه پیشنهاداتی در انتهای تحقیق ارائه شده است.
خلاصه ماشینی:
com چکيده با تسريع جهاني شدن و وجود ابزارهاي اطلاعاتي چون ماهواره و اينترنت مصرف کنندگان از آگاهي و حق انتخاب بيشتري برخوردار شده اند و علاقه ي تحقيقاتي در رابطه با جوامع برند آنلاين ديده شده است از اين رو در دغدغه فکري محقق را بر آن داشت که به بررسي تأثير ويژگيهاي جوامع برند آنلاين بر پاسخ رفتاري مشتريان با نقش ميانجي مشارکت مشتري بپردازد.
همچنين شرکت هايي با عملکرد برتر در صنايع و خدمات مختلف در حال حرکت به سمت حفظ مشتريان وجلب وفاداري آنها مي باشند،تحقيق حاضر با هدف مرور جوامع برند آنلاين و رسانه ها بر رفتار مشتريان انجام شده که از نظر روش انجام آن از نوع کتابخانه اي بوده که با مراجعه به کتاب ها و مقالات و همچنين سرچ اينترنتي و جمع آوري مطالب انجام گرديده است ،در نهايت با بررسي نظرات پژوهش گران در اين زمينه پيشنهاداتي در انتهاي تحقيق ارائه شده است .
با توجه به هدف پژوهش حاضر که در فصل قبل به آن اشاره شد (تأثيرويژگيهاي جوامع برند آنلاين بر پاسخ رفتاري مشتريان با نقش ميانجي مشارکت ، در اين فصل ˓ در بخش اول ادبيات نظري که از چهار بخش مديريت ارتباط با مشتري، پاداش ، وفاداري، مشارکت مشتري، کيفيت اطلاعات و کيفيت سيستم و در نهايت مهمترين پژوهش هاي داخلي و خارجي انجام گرفته مرتبط با موضوع پژوهش ارائه مي شود.
و به عنوان يک استراتژي مؤثر براي ارائه دهندگان خدمات است که با در نظر گرفتن نياز هاي مشتريان شان و ايجاد رابطه دوستي با آنها منجر به رضايت و وفاداري مشتري مي شوند (ديگتون ، ١٩٩٦؛ واتسون و همکاران ، ١٩٩٨).