چکیده:
در سال های اخیر با پیشرفت فناوری، رسانه های اجتماعی در تجارت توسط سازمان های جهانی مورد استقبال قرار می گیرند. این امر به دلیل این واقعیت است که اینترنت که به عنوان مرز جدیدی برای تجارت شناخته می شود، بستری را فراهم می کند که سازمان ها می توانند مخاطبان بیشتری پیدا کنند و مشکلات مختلفی مانند زمان، دسترسی و فاصله را دور بزنند که این بخش با سرعتی خارق العاده در حال رشد است. فیس بوک، یوتیوب، اینستاگرام، توییتر و سایر رسانه های اجتماعی نقش اساسی در نحوه کشف، تحقیق و اشتراک اطلاعات کاربران آنلاین درباره برند ها و تجارت محصولات جدید دارند. یک نظرسنجی آنلاین گزارش داد که حدود 60 درصد از مشتریانی که در مورد محصولات آنلاین تحقیق می کنند، از طریق سایت های شبکه های اجتماعی در مورد یک خرده فروش یا برند خاص اطلاعات کسب کرده اند. کاربران فعال شبکه های اجتماعی بیشتر تمایل دارند که بررسی های آنلاین محصولات را بخوانند تا درباره محصول بیشتر بدانند و قبل از خرید از اعتبار و سابقه شرکت مطلع شوند. یکی دیگر از موارد ضروری استفاده از رسانه های اجتماعی برای هر مشاغل، پیگیری موقعیت رقابتی سازمان ها در ارائه اطلاعات و آمار حیاتی بازار در کل یک صنعت است. رسانه های اجتماعی همچنین به تبادل دانش و تخصص دامن می زنند بنابراین نوآوری و توسعه محصولات جدید را بر اساس بازخورد پیشنهادات و توصیه های مصرف کنندگان تسریع می کنند. سرانجام، رسانه های اجتماعی دارای مزایای واقعی برای تجارت هستند که تاثیرات منفی کمی در توسعه تجارت دارند. داده ها برای یافتن مزایا و معایب برنامه های رسانه های اجتماعی در سازمان های تجاری مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. در این مقاله تاثیر رسانه های اجتماعی در سازمان های تجاری و کسب و کارها مورد بحث قرار می گیرد. هدف آن شناسایی عواملی است که تجارت باعث ترجیح رسانه های اجتماعی به عنوان ابزارهای بازاریابی و ارتباطی نسبت به سایر روش های موجود می شود.
خلاصه ماشینی:
در نتيجه ، بسياري از شرکت ها در تلاش براي دستيابي به مشتريان خود و ايجاد جوامع تجاري تعاملي، از طريق سيستم عامل هاي رسانه هاي اجتماعي مانند فيس بوک، توييتر، اينستاگرام و غيره را در ارتباطات بازاريابي خود گنجانده اند (جانستون و همکاران ٢، ٢٠١٨).
از آخرين گرايش هاي اين تحول ، شبکه ها و رسانه هاي اجتماعي است که نه تنها تعداد زيادي کاربر و بازديد کننده را در اين مدت به خود جذب کرده اند بلکه مکاني براي تبليغات آنلاين شرکت ها و کسب و کارهاي مختلف مي باشند.
امروزه با پيشرفت در فناوري ازتباطات و اطلاعات و رسانه هاي اجتماعي شرکت ها محدود به ارتباطات رو در رو و فيزيکي با مشتريان خود نيستند و با استفاده از شبکه هاي اجتماعي مي توانند ٢٤ ساعته با آن ها در ارتباط باشند و اين امر منجر به ايجاد تبليغات دهان به دهان مي شود.
شرکت ها بايد از رسانه هاي اجتماعي به عنوان يک ابزار قدرتمند براي ارتباط با مخاطبين خود استفاده کنند و اين به معناي ايجاد وفاداري مشتري است .
يکي ديگر از مزاياي استفاده از رسانه هاي اجتماعي براي کسب و کارها کاهش هزينه هاي بازاريابي است .
, (2018), “Behavioral implications of international social media advertising: an investigation of intervening and contingency factors”, Journal of International Marketing, Vol. 26, No. 2, pp.
A study on the effects of social media marketing activities on brand equity and customer response in the airline industry, Journal of Air Transport Management, Volume 66, Pages 36-41.