چکیده:
هدف: بررسی تاثیر کیفیت تبادل رهبر-عضو بر توسعه رابطه برند کارکنان خط مقدم،، عملکرد کارکنان خرده فروشی و وفاداری مشتری و ارزش ویژه برند بوده است. روش تحقیق: پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل مشتریان فروشگاه زنجیرهای هایپرمی در کرج که حجم نمونه 384 نفر از بین آنها انتخاب و ایزار اندازهگیری پرسشنامه استاندارد که روایی و پایایی آن تایید شده بوده است. به منظور تجزیه وتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرم افزار24 SPSS و برای تجزیه وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم افزار PLS3 Smart استفاده شده است. یافتههای تحقیق:
ادراک کیفیت مبادله رهبر-عضو بر رابطه فروشنده، رابطه فروشنده و برند بر عملکرد خدمات فروشنده، عملکرد خدمات فروشنده بر ارزش ویژه برند و عملکرد خدمات فروشنده بر وفاداری مشتری تاثیر مثبت و معنی داری داشته است. نتیجهگیری: عوامل زمینهای، از جمله دانش برند مدیر و میزان انتشار اطلاعات استراتژیک در بین کارکنان در رابطه فروشنده و برند بر عملکرد خدمات فروشنده تاثیر مثبت معنی داری داشته است.
خلاصه ماشینی:
در واقع هدف این تحقیق بررسی نقش دانش برند مدیر و اشاعه دانش استراتژیک در تاثیر ادراک کیفیت مبادله رهبر-عضو بر رابطه فروشنده و برند و تاثیر آن بر عملکرد خدمات فروشنده، ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری در بین مشتریان فروشگاه زنجیره ای هایپرمی در کرج بوده است.
مطابق با این ، هدف تحقیق حاضر ادغام دیدگاه های مدیران خرده فروشی ، کارکنان خط مقدم و مشتریان فروشگاه در ارائه یک دیدگاه یکپارچه از چگونگی کیفیت روابط تبادل رهبر و عضو بین مدیر فروشگاه و کارمند خط مقدم در نهایت بر کلید نتایج خرده فروشی عملکرد خدمات فروشنده خط مقدم و همچنین سطح مشتری از ارزش ویژه و وفاداری مشتری بررسی می شود.
بنابراین این تحقیق در پی پاسخ به این پرسش است که : نقش دانش برند مدیر و اشاعه دانش استراتژیک در تاثیر ادراک کیفیت مبادله رهبر-عضو بر رابطه فروشنده و برند و تاثیر آن بر عملکرد خدمات فروشنده، ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری چگونه است ؟ ادبیات و بیشینه پژوهش امروزه به طور خاص ، تأکید مدیران بر اهمیت درک نام تجاری که آنها نمایندگی می کنند ، و همچنین آگاهی از اهمیت تسهیل گفتگوی معنادار بین پرسنل فروشگاه (و مدیریت) است ، که مطالعات نشان می دهد در بیشتر فروشگاه ها نادیده گرفته می شود.
" در این تحقیق با تاکید ، بر پیش بینی های نظریه مبادلات اجتماعی ، نتایج ارائه می شود که یک دیدگاه منسجم از چگونگی تأثیر کیفیت مبادله رهبر-عضو در توسعه روابط تجاری یک کارمند صفی فراهم می کند ، که در نهایت بر عملکرد کارکنان خرده فروشی و وفاداری مشتری / ارزش ویژه برند تأثیر می گذارد.