چکیده:
مدیریت ارتباط با مشتری موضوع گستردهای میباشد که بسیاری از بازاریابان توریسم به آن علاقهمند میباشند.یکی از اهداف پروژه قرار دادن مفهوم e-CRM در حوزه تورسیم الکترونیک میباشد.از طریق ترکیب این دو حوزه،فرایندهای CRM در توریسم تعریف شدهاند.
از طرفی،مدیریت ارتباط با مشتری بخصوص در گردشگری الکترونیکی نقش کلیدی ایفا میکند.گردشگری الکترونیکی نیز در مسیر افزایش بکارگیری ICT ،جهت پشتیبانی خدمات صنعت توریسم در تمام ابعاد روز به روز بر اهمیتش افزوده میشود بطوری که پیشبینی میشود که تا سال 0102 درصد چشمگیری از خدمات گردشگری به شکل الکترونیکی و بر مبنای اینترنت وب ارائه شود.
خلاصه ماشینی:
"به تصویر کشیدن دقیق وضعیت تورسیم و خدمات مربوط به آن تا سال 0202 کاری مشکل و غیره مطمئن میباشد اما میتوان طرح کلی این تصویر را تا حدود 01 سال بعد به شرح زیر ارائه داد: -افزایش عمومیت یافتن اینترنت برای طیف وسیعی از کاربردها در زمینه تورسیم،ایجاد کانالهای توزیع کمتر وابسته به سیستمهای رزرواسیون مبتنی بر رایانه و سیستمهای توزیع جهانی خطوط هواپیمایی -اینترنت و خدمات پشتیبانی آن توسط واسطهای جدید فزاینده خود وضعیت تورسیم را به شکل چشمگیری تغییر خواهد داد(اگر نقش واسطهای سنتی آژانسهای مسافرتی که بر اساس پرداخت حق کمیسیون فعالیت میکردند را حذف نکنند.
-قابلیت گزارشگیری سریع و قوی از آنجایی که طبق گزارشات سازمان جهانی گردشگری،در بازار پویایی گردشگری قابلیت پاسخدهی سریع به نیازهای مشتریان بر اساس پایگاه دادهی مرتبط دقیق میتواند صورت گیرد -قابلیت حفظ ارتباطات با مشتری به شکل حرفهای این نرم افزار قابلیت به روز نگهداری پایگاه داده برای کسب و کار را دارد که مزایای زیر را به دنبال دارد: -افزایش فروش -ارتقای ارزش کسب و کار مدنظر -نام شرکت تنها یکبار ذخیره میشود و هیچ اهمیتی ندارد که چه تعداد تماس با آن شرکت داشتهاید."