خلاصه ماشینی:
"هنرهای تجسمی ویژگیهای پست مدرن هنرهای تجسمی:تبارشناسی پست مدرنیسم علی اصغر قرهباغی(6) (به تصویر صفحه مراجعه شود) کارلو ماریا ماریانی:ترکیببندی شماره 6،رقص،رنگ روغن روی بوم 081*081 سانتیمتر،9891 امروز در هر گفتمان فرهنگی،طبیعت هنجارگریز پست مدرنیسم به عنوان یکی از موارد مسألهساز چهره خود را نشان داده اما هیچگاه ادراک روشنی فراهم نیاورده است که آیا پست مدرنیسم یک شرایط خاص فرهنگی است یا یک مثالوارهء نظری.
3. اگر بگوییم که در پایان دههء 0291 از رنگ و رمق مدرنیسم کاسته شد و در اواخر 0391 یکسره محو و نابود شد،بیتردید با این پرسش هم روبهرو خواهیم بود که پس چه نامی میتوان روی دوران بعد از نابودی مدرنیسم گذاشت؟آیا آنچه از آن به بعد پدیدار شد بازگشت به سنتهای سدهء نوزدهم و رئالیسم-ناتورالیسم آن بود؟ آیا بازگشت به سایهروشنهای پیش از مدرنیسم بود؟و مهمتر از همه چگونه میتوان در قلمرو تردیدها و سایه روشنها،رویدادهای اواخر دههء 0391 و 04 را قاطعانه بررسی کرد؟مگرنه اینکه بیشتر رویدادهای فرهنگی این دوران،نوعی واکنش شتابزده،آسیبدیده و زخمخورده نسبت به بیعدالتیها و بحرانهای سیاسی اروپا بود؟رکود اقتصادی و شرایط سیاسی اجتماعی،که جایی برای خوشبینی و امید به آینده باقی نمیگذاشت،سبب شد تا هنرمندانی که سرنوشت خود را از سرنوشت میلیونها انسان دیگر جدا نمیدانستند،نسبت به ناانسانیها و تعدیها و چپاولها واکنش نشان دهند.
با همهء این حرفها،واقعیت آن است که پست مدرنیسم چندان هم به مذاق بسیاری از زنان هنرمند شیرین نمیآید چراکه نسبت به بسیاری از نهادها و سازمانهایی که زنان از 0791 به اینسو تأسیس کردهاند و مهمتر از آن،نسبت به سهم زنان هنرمند در طول تاریخ هنر همچنان بیاعتنا مانده است،از همین رهگذر هم هست که نویسندگانی همچون گریزلدا پولاک،نظریهپردازان و هنرمندان پست مدرن را به سبب پیوندی که با قهرمان وارگی هنرمند مدرنیست دارند به یاد ملامت میگیرند."