خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) نگاه لهستانی پوستر بالا که به دلیل استفاده نکردن مستقیم از چهره،از دیگر پوسترهای لهستانی همموضوع خود متفاوتتر مینماید،در عمده فضای خود که حدود چهار پنجم طول را دربرگرفته،تصویرسازی پیردرختی خشک را نشان میدهد که در واقع چهرهای نیمرخ از شاه لیر است.
این شاخهها به صورت سطوحی مثلثی یا منحنی و شکسته از پایین صفحه، چشم را به سمت نقش تاج که در حدود نقطهء طلایی چپ و بالا قرار گرفته، متمایل کرده و سپس بیننده را متوجه متن پوستر در بالای صفحه میکند.
با وجود نقش اصلی با این ابعاد و تک پلان بودن پوستر،به دلیل برخورد حرفهای طراح در نحوهء اجرا و جایگذاری تصویر به صورتی اریب و تا حدی نحوهء چیدمان حروف،ترکیببندی،از سکون پیشبینی شدهء خود،دور گشته و به نحوی فعال مینماید.
برش دقیق نقشمایه در سطوح جلویی تاج و چهره و برشهای نامنظم و اتفاقی با حسی پارگینما از مرکز پوستر به سمت حاشیهء پایینی و راست کادر و حتی در قسمت انتهایی تاج-در سمت راست-که در حد سطوح انتزاعی بافتداری خودنمایی میکند،همان برخورد حرفهای طراح است تا در نقش،صورت پادشاه را در نقطهء طلایی،در یک دوم بالای پوستر،نسبت به قسمتهای دیگر برجسته کند و چشم با حرکت خود در صفحه،ترکیببندی پویاتری ببیند.
البته این خشکی در ترکیببندی پوستر،با شکل حرکت و کنش اندام تصویر در نقشمایهء اصلی-یعنی نحوه به دست گرفتن صورتک توسط انسان بیچهره-که حسی نمادین به خود گرفته و نیز تابش نور به صورت مایل از سمت چپ به نقش سه بعدی به قصد ایجاد تصویری با سایههای آرام و عمیق،تا حدی تعدیل گشته است."