چکیده:
مقاله حاضر نتیجه یک تحقیق میدانی است که هدف آن بررسی تأثیر ابعاد برند بر قصد خرید مجدد در بخشهای خدماتی است.نام گذاری تجاری خدماتی در سالهای اخیر به موضوع مهمی برای کارشناسان و محققان بازاریابی تبدیل شده است و تحقیقات تجربی در این حوزه رو به گسترش است.پژوهش حاضر به دنبال ارائه و آزمون مدلی در حوزهء برند خدمات و دارای هفت فرضیه است.جامعهء تحقیق،مشتریان فروشگاههای زنجیرهای رفاه در شهر تهران است که به روش نمونهگیری خوشهای،572 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شده است و به منظور آزمون مدل از نرم افزار لیزرل استفاده شد.نتایج تحقیق نشان میدهد شواهد برند (خدمت اصلی،کارمندان،برند،محیط خدمت،قیمت،احساسات و همخوانی با برداشت شخصی)و نیز ارتباطات برند بر رضایت،نگرش و نیات رفتاری تأثیر مستقیم میگذارد.
خلاصه ماشینی:
"خدماتی مثل فروشگاههای خرده فروشی و بانکها نشان میدهد که ابعاد نام تجاری مثل
مصرفکننده و در نهایت،بر قصد خرید مجدد نام تجاری در بخش خدمات تأثیر
ابعاد نام تجاری خدماتی با توجه به ادبیات تحقیق در سالهای اخیر چیست؟
با توجه به ادبیات تحقیق و نیز نتایج حاصل از پژوهش حاضر،تأثیر ابعاد نام تجاری خدماتی بر متغیرهای پاسخ مصرفکننده(رضایت،نگرش به نام تجاری،قصد
کشف بیشتر ابعاد نام تجاری در بخشهای خدماتی فراهم میآورد chernatony and)
مناسبی برای ابعاد نام تجاری خدمات ارائه کرده است و به دلیل نبود آزمایشات تجربی
احساسات)و ارتباطات نام تجاری(کنترل شده و غیر قابل کنترل)مورد بررسی قرار
هر هفت فرضیهء این تحقیق در بررسی ارتباط مثبت بین ابعاد نام تجاری و سایر
از این کلینیک در ایجاد یک نام تجاری قدرتمند پرداختند (Berry Seltman,2007) .
نشان داده شده است،اجزای اصلی یک نام تجاری سازمان خدماتی نشان داده شده
این مدل،«نام تجاری نمایش داده شده»شامل تبلیغات کنترل شده سازمان از تصویر
توانایی مشتری در تشخیص و به یاد آوردن مجدد یک نام تجاری است.
نمایش داده شده نیز دارای اثر ثانویه بر مفهوم نام تجاری است.
شواهد نام تجاری بر رضایت مشتری تأثیر مثبت دارد.
ارتباطات نام تجاری بر رضایت مشتری تأثیر مثبت دارد.
نگرش مشتری نسبت به نام تجاری بر قصد مجدد خرید تأثیر مثبت دارد.
سنجش پنج متغیر مطرح شده در این تحقیق است.
مدل تأثیر ابعاد نام تجاری بر قصد مجدد خرید
0/78- AGFI به دست آمده نشان دهندهء این است که مدل از برازش خوبی برخوردار
این تحقیق،به بررسی تأثیر ابعاد برند بر قصد خرید مجدد در فروشگاههای زنجیرهای"