چکیده:
تحقیق حاضر با هدف مقایسه و اولویتبندی میزان آشنایی استادان و دانشجویان واحدهای بسیار بزرگ دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران با مهارتهای ICDL به انجام رسیده است.تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی بوده و جامعهی آماری آن عبارتند از اعضای هیأت علمی و دانشجویان واحدهای بسیار بزرگ دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران که به ترتسی 0512 نفر و 19086 نفر بودند.حجم نمونهی آماری با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعیین گردید و 723 نفر از استادان و 483 نفر از دانشجویان بهعنوان نمونه مورد بررسی قرار گرفتند.روش نمونهگیری،تصادفی خوشهای چندمرحلهای بود.جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه محققساختهی بسته پاسخ استفاده شد.جهت مقایسه میزان آشنایی استادان و دانشجویان با مهارتهای ICDL از آزمون U مان-وینتی و جهت اولویتبندی آن از آزمون فریدمن استفاده شده است.براساس نتایج بهدستآمده،میزان آشنایی استادان و دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران در تمامی زیرگروههای مهارتهای ICDL متفاوت است و در تمامی موارد استادان آشنایی بیشتری با این مهارتها داشتند.همچنین یافتهها نشان داد که اولویت آشنایی با مهارتهای هفتگانه ICDL بین دو گروه استادان و دانشجویان متفاوت بود.
خلاصه ماشینی:
"مقایسه میزان آشنایی استادان و دانشجویان با مهارتهای ICDL از آزمون U مان-وینتی و جهت اولویتبندی آن
1. میزان آشنایی استادان و دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران با Word متفاوت است.
2. میزان آشنایی استادان و دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران با ویندوز متفاوت است.
3. میزان آشنایی استادان و دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران با پاورپوینت متفاوت
میزان آشنایی استادان و دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران با Excel متفاوت است.
5. میزان آشنایی اساتید و دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران با Access متفاوت است.
6. میزان آشنایی استادان و دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران با کامپیوتر متفاوت
7. میزان آشنایی استادان و دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران با اینترنت متفاوت است.
8. اولویت آشنایی با شاخصهای مهارتهای ICDL در بین استادان و دانشجویان متفاوت است.
مقایسه میزان آشنایی استادان و دانشجویان با مهارتهای ICDL از آزمون U مان-ویتنی و جهت
اولویتبندی میزان آشنایی استادان و دانشجویان با مهارتهای ICDL از آزمون فریدمن استفاده شده
فرضیه اول:میزان آشنایی استادان و دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران با Word متفاوت
فرضیه دوم:میزان آشنایی استادان و دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران با ویندوز
فرضیه سوم:میزان آشنایی استادان و دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران با پاورپوینت
فرضیه چهارم:میزان آشنایی استادان و دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران با Excel
فرضیه پنجم:میزان آشنایی استادان و دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران با Access
فرضیه ششم:میزان آشنایی استادان و دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران با کامپیوتر
فرضیه هفتم:میزان آشنایی استادان و دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران با اینترنت
فرضیه هشتم:اولویت آشنایی با مهارتهای ICDL بین استادان و دانشجویان متفاوت است."