Skip to main content
فهرست مقالات

مشتری گرایی

نویسنده:

(14 صفحه - از 149 تا 162)

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود)به طور کلی در تعریف مفهوم کیفیت می‌توان گفت مجموعۀ ویژگیهایی از قبیلاستاندارد بودن،بی‌عیب و نقص بودن،ترکیب مناسب و با قواره بودن،دوام و پایداریمطلوب،آثار سازنده و غیره یک کالا یا خدمات که به آن توانایی می‌دهد تا بتواندنیازهای بیان شده از قبیل رضایت مشتری را تأمین کند. 7. هدف‌گرا هستند،مدیران دارای تفکر کیفیت‌گرا مجموعه سازمان را در راستایتحقق اهداف کیفی سازمان سوق می‌دهند و این هدف زمانی امکان‌پذیر است که اهدافکیفی برای مدیران مشخص شده و دیگران نیز توجیه باشند. 2. برای رسیدن به کیفیت مطلوب الزام و تعهد ایجاد کنید،لازمۀ کیفیت بالا ومطلوب این است که مدیران فرهنگ سازمانی با رویکردی کیفیت‌گرا در سازمان حاکمکنند و متعاقبا در هر دوره برای بهبود محصولات از نظر کیفی اقدام کنند. 3. مبنای کار زمان است و این روش بیشتر برای سیاستگذاری و یا اتخاذ روشی درجهت افزایش رضایت مشتریان مطرح می‌شود. *با استفاده از تحلیل عملکرد با اهمیت1می‌توانیم،فاصله بین مشتری و کیفیتعملکردی را که داریم،تعیین کنیم و در صورتی که مشتری خود میزان رضایتش را اعلامکند،رغبت و اشتیاق فوق العاده خود را بدین وسیله اعلام داشته است یا اگر نتیجهنظرسنجی را به طور شفاهی یا کتبی برای مشتری ارسال کنیم،رغبت بیشتر برای دعوتمجدد و اشتیاق وافر برای نظرسنجی بعدی به طور چشم‌گیری در او دیده می‌شود و درنتیجه به مرور نظر او نسبت به عملکرد شرکت بهبودی مستمر می‌یابد و با ایجاد روابطخوب با مشتری و حصول رضایت او در نهایت درآمد شرکت افزایش می‌یابد و برایاین کار نیاز به مدل‌سازی تجارت خدمات به مشتریان است که به وسیله آن مشتری همخرید خدمت می‌کند و هم از تجربه فروشنده بهره‌مند می‌شود."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.