چکیده:
اندیشمند،مشارکت کامل در اطلاعات،فرهنگ قوی،تفویض اختیار به دیگران، ساختارهای افقی و استراتژی اضطراری بر یادگیری سازمانی منطقه هشت عملیات انتقال گاز تأثیر دارد. هدف تحقیق حاضر بررسی عوامل سازمانی مؤثر بر یادگیری سازمانی منطقه هشت عملیات انتقال گاز میباشد.برای این منظور عوامل سازمانی مؤثر بر یادگیری سازمانی بر اساس نظریه ریچارد ال دفت و یادگیری سازمانی براساس نظریه ویک و لئون تعریف گردیده که در راستای این هدف شش فرضیه تنظیم شده است.جامعه آماری تحقیق حاضر مدیران منطقه هشت عملیات انتقال گاز میباشد که حدود 32 نفر هستند.ابزار جمعآوری اطلاعات،پرسشنامهای شامل 61 سؤال است که باتوجه به تعریف عملیاتی متغیرهای یادگیری سازمانی تنظیم گردیده است.که پس از سنجش پایانی و روایی آن،در اختیار مدیران قرار گرفت.پس از جمعآوری پرسشنامهها،اطلاعات حاصله تلخیص و طبقهبندی شد و در سطح استباطی برای آزمون فرضیههای تحقیق،از آزمون رگرسیون استفاده گردید.نتایج حاصل بیانگر تأیید تمام فرضیههای تحقیق میباشد.به عبارتی رهبری
خلاصه ماشینی:
"آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی رهبری اندیشمند بر یادگیری سازمانی مدیران منطقه 8 عملیات انتقال گاز (به تصویر صفحه مراجعه شود) چنانچه در جدول 5 ملاحظه میگردد در سطح معناداری یک دامنهای،سطح معنیداری آزمون r پیرسون 0/000 بوده و این سطح از حداقل سطح معناداری 0/50 کوچکتر بوده و نیز باتوجه به مقدار پیرسون محاسبه شده که 0/477 میباشد و این مقدار از 0/933 مقدار بحرانی پیرسون در سطح اطمینان 0/59 با درجه آزادی 23 بزرگتر میباشد،لذا رابطه معنیداری بین رهبری اندیشمند و یادگیری سازمانی کارکنان در منطقهی 8 عملیات انتقال گاز وجود دارد.
آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی فرهنگ قوی بر یادگیری سازمانی مدیران منطقه 8 عملیات انتقال گاز (به تصویر صفحه مراجعه شود) چنانچه در جدول 41 ملاحظه میگردد در سطح معنیداری یک دامنهای،سطح معنیداری آزمون پیرسون 0/000 بوده و این سطح از حداقل سطح معنیداری 0/50 کوچکتر بوده و نیز باتوجه به مقدار پیرسون محاسبه شده که 0/528 میباشد و این مقدار از 0/933 مقدار بحرانی پیرسون در سطح اطمینان 0/59 و درجه آزادی 23 بزرگتر میباشد،لذا رابطه معنیداری بین فرهنگ قوی و یادگیری سازمانی وجود دارد.
آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی مشارکت کامل در اطلاعات بر یادگیری سازمانی مدیران منطقه 8 عملیات انتقال گاز (به تصویر صفحه مراجعه شود) چنانچه در جدول شماره 71 ملاحظه میگردد در سطح معنیداری یک دامنهای، سطح معنیداری آزمون پیرسون 0/000 بوده و این سطح از حداقل سطح معنیداری 0/50 کوچکتر بود و نیز باتوجه به مقدار پیرسون محاسبه شده که 0/294 میباشد و این مقدار از 0/933 مقدار بحرانی پیرسون در سطح اطمینان 0/59 و درجه آزادی 23 بزرگتر میباشد،رابطه معنیداری بین مشارکت کامل در اطلاعات و یادگیری سازمانی وجود دارد."