موضوع (تعداد مقاله) |
---|
ادبیات و زبانها 28 |
میان رشته ای 2 |
زبان (تعداد مقاله) |
---|
انگلیسی 29 |
فارسی 1 |
رتبه (تعداد مقاله) |
---|
علمی-پژوهشی 26 |
-
1.
Severity Differences across Proficiency Levels among Peer-assessors
نویسنده : Rasouli، Shahla ؛ مترجم : Esfandiari، Rajab ؛
مجله : Journal of Modern Research in English Language Studies » Spring 2022, Volume98 - Number 2 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (24 صفحه - از 173 تا 196 )
کلیدواژه ها: criterion Peer-Assessment proficiency level Severity
-
2.
Metadiscursive Features in Research Articles: The Role of Stimulated Recall
نویسنده مسئول : esfandiari، rajab ؛ نویسنده : Allaf-Akbary، Omid ؛
مجله : Journal of English Language Teaching and Learning » Winter and Spring 2022 - Number 29 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (19 صفحه - از 245 تا 263 )
کلیدواژه ها: Metadiscourse Markers Research Article stimulated recall
-
3.
Comparative Analysis of Engagement Markers in Research Article Introductions and Conclusions
نویسنده : Khatibi، Zarrin ؛ نویسنده مسئول : Esfandiari، Rajab ؛
مجله : Journal of Modern Research in English Language Studies » Summer 2021-Volume 8, Nuber 3 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (24 صفحه - از 1 تا 24 )
کلیدواژه ها: Research Article Engagement Engagement Markers
-
4.
A Genre-Based Analysis of the Moves and Steps in the Discussion Section of Psychology Research Articles between English Writers and Iranian Writers
نویسنده : Ariarid، Zeinab ؛ نویسنده مسئول : Esfandiari، Rajab ؛
مجله : Journal of Language and Translation » Summer 2021, Volume 11 - Number 3 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (22 صفحه - از 109 تا 130 )
کلیدواژه ها: Move corpus iranian writers English Writers Genre-Based Investigation
-
5.
Morphological Complexity Across Descriptive, Expository, and Narrative Text Types in Iranian Lower-Intermediate Language Learners
نویسنده مسئول : Esfandiari، Rajab ؛ نویسنده : Jafari، Hajar ؛
مجله : Issues in Language Teaching » June 2021, Volume 10 - Number1 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (31 صفحه - از 237 تا 267 )
کلیدواژه ها: Inflectional Diversity Morphological Complexity Text Types
-
6.
The Effect of Intensive Planned Focus on Form on the Implicit L2 Knowledge of Iranian EFL Language Learners
نویسنده : Esfandiari، Rajab ؛
مجله : Journal of English Language Teaching and Learning » Winter and Spring 2021 - Number 27 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (26 صفحه - از 137 تا 162 )
کلیدواژه ها: Intake Input noticing Planned Focus on Form
-
7.
The Predictive Power of Big Five Traits on EFL Teacher Ratings of University Students’ Academic Essays
نویسنده مسئول : Esfandiari، Rajab ؛
مجله : English for Academic Purposes » Winter 2021, Volume 10 - Number 1 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (13 صفحه - از 75 تا 87 )
کلیدواژه ها: Traits Big Five Ratings Analytic Scales Holistic Scales
-
8.
The Implementation of Conceptual Metaphor as a Cognitive Solution to English Language Writing Challenges: The Effects on Writing Proficiency and Apprehension
نویسنده : Vadipoor، Ghasem ؛ Esfandiari، Rajab ؛ نویسنده مسئول : Shabani، Mohammad Bagher ؛
مجله : Teaching English Language » Winter and Spring 2021, Volume 15 - Number 1 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (30 صفحه - از 77 تا 106 )
کلیدواژه ها: process approach conceptual metaphor theory Writing apprehension Cognitive Writing Model
-
9.
Learning L2 Idioms through Visual Mnemonics
نویسنده : Ahmadi، Maryam ؛ Esfandiari، Rajab ؛ نویسنده مسئول : Zarei، Abbas Ali ؛
مجله : Journal of English Language Teaching and Learning » Summer and Autumn 2020 - Number 26 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (27 صفحه - از 1 تا 27 )
کلیدواژه ها: Idiom mental imagery pictures movie clips visual mnemonics
-
10.
Attitudes of Language Teachers toward Multiple-Choice Item Writing Guidelines: An Exploratory Factor Analysis
نویسنده : Ganji، Mahdi ؛ نویسنده مسئول : Esfandiari، Rajab ؛
مجله : Journal of Modern Research in English Language Studies » Summe 2020, Volume 7 - Number 3 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (26 صفحه - از 115 تا 140 )
کلیدواژه ها: Factor analysis attitudes Multiple-choice Items