موضوع (تعداد مقاله) |
---|
ادبیات و زبانها 33 |
روانشناسی 1 |
میان رشته ای 1 |
زبان (تعداد مقاله) |
---|
انگلیسی 35 |
رتبه (تعداد مقاله) |
---|
علمی-پژوهشی 26 |
-
1.
The Contribution of Various Dimensions of L2 Identity to L1 National Identity: A Case of the Iranian EFL Context
نویسنده : Heidari، Hadi ؛ Zarei، Abbas Ali ؛ نویسنده مسئول : Malmir، Ali ؛
مجله : Journal of English Language Teaching and Learning » Winter and Spring 2022 - Number 29 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (17 صفحه - از 27 تا 43 )
کلیدواژه ها: national identity identity dimensions L2 Identity Multidimensional L2 Identity Questionnaire (MLIQ)
-
2.
On the Effects of Linguistic, Verbal, and Visual Mnemonics on Idioms Learning
نویسنده مسئول : Ahmadi، Maryam ؛ نویسنده : Zarei، Abbas Ali ؛
مجله : جستارهای زبانی » November & December 2021, Volume 12 Number 5 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (25 صفحه - از 279 تا 303 )
کلیدواژه ها: visual mnemonics linguistic mnemonics verbal mnemonics idioms recall idioms recognition
-
3.
The Effects of Task Focus and Involvement Load on Idioms Recognition
نویسنده : Mousavi، Maryam ؛ Ahangari، Saeideh ؛ نویسنده مسئول : Zarei، Abbas Ali ؛
مجله : Journal of Modern Research in English Language Studies » Autumn 2021, Volume8 - Number 4 ISC (24 صفحه - از 159 تا 182 )
کلیدواژه ها: Idioms involvement load form-focused tasks meaning-focused tasks
-
4.
A Corpus-driven Scoping Systematic Review of Four Decades of Teacher Professional Development Research: Exploring Research Foci, Content Areas, Designs Methods and Trends
نویسنده : Arjmand، Farzaneh ؛ Zarei، Abbas Ali ؛ Khani، Reza ؛ نویسنده مسئول : Shabani، Mohammad Bagher ؛
مجله : Journal of English Language Teaching and Learning » Summer and Autumn 2021 - Number 28 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (21 صفحه - از 39 تا 59 )
کلیدواژه ها: Systematic review research findings Keywords: Teacher professional development content areas؛ research methods data collection procedures
-
5.
Learning L2 Idioms: The Role of Verbal Mnemonics
نویسنده : Ahmadi، Maryam ؛ نویسنده مسئول : Zarei، Abbas Ali ؛
مجله : Applied Language Studies » Winter and Spring 2020, Volume 12 - Issue 2 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (28 صفحه - از 1 تا 28 )
کلیدواژه ها: Idiom stories Conceptual metaphor grouping verbal mnemonics
-
6.
Visually-mediated Instruction of Lexical Collocations: The Role of Involvement Load and Task Orientation
نویسنده : Naserpour، Azam ؛ نویسنده مسئول : Zarei، Abbas Ali ؛
مجله : Iranian Journal of Learning and Memory » Winter 2021, Volume 3 - Number 12 رتبه علمی-پژوهشی (12 صفحه - از 39 تا 50 )
کلیدواژه ها: collocations involvement load visual cues
-
7.
Models of Dynamic Assessment Affecting the Learning of English Lexical Collocations
نویسنده مسئول : Zarei، Abbas Ali ؛ نویسنده : Khojasteh، Amin ؛
مجله : Language Horizons » Autumn And Winter 2020, Volume 4- Number 2 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (21 صفحه - از 239 تا 259 )
کلیدواژه ها: Dynamic Assessment (DA) lexical collocations Budoff's Learning Potential Measurement Group Dynamic Assessment (G-DA) Intensive Mediated Learning Experience (Intensive-MLE)
-
8.
Learning L2 Idioms through Visual Mnemonics
نویسنده : Ahmadi، Maryam ؛ Esfandiari، Rajab ؛ نویسنده مسئول : Zarei، Abbas Ali ؛
مجله : Journal of English Language Teaching and Learning » Summer and Autumn 2020 - Number 26 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (27 صفحه - از 1 تا 27 )
کلیدواژه ها: Idiom mental imagery pictures movie clips visual mnemonics
-
9.
The Relationship between Language Learning Strategies and Metacognitive and Motivational Self-regulated Learning: The Case of Persian as a Second Language (PSL) Learners
نویسنده : Zarei، Abbas Ali ؛ Gilanian، Mahboubeh ؛
مجله : پژوهش نامه ی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان » Fall & Winter 2021, Volume 10 - Number 1 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (30 صفحه - از 75 تا 104 )
کلیدواژه ها: راهبردهای زبان آموزی یادگیری خودتنظیمی فراشناختی یادگیری خودتنظیمی انگیزشی فارسی بعنوان زبان دوم Motivational self-regulated learning Persian as a Second Language : Language learning strategies Metacognitive self-regulated learning
-
10.
The effects of Scaffolded and Unscaffolded Feedback on EFL Learners' Speaking Anxiety and Speaking Self-Efficacy
نویسنده مسئول : Zarei، Abbas Ali ؛ نویسنده : Rezadoust، Hossein ؛
مجله : Journal of Modern Research in English Language Studies » Autumn 2020, Volume7 - Number 4 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (22 صفحه - از 111 تا 132 )
کلیدواژه ها: speaking anxiety Scaffolded Feedback Speaking Self-efficacy Un-scaffolded Feedback