کلیدواژه Grammar teaching / (6 مقاله)
- مرتب سازی
- تاریخ
-
1.
A comparative Study of Three Languages (English, Persian and French) in Teaching French Grammar(Case Study, Frequency of Adverbs)
نویسنده : Mahdavipour، Milad ؛
مجله : نخبگان علوم و مهندسی » مهر 1400 - شماره 31 (15 صفحه - از 1 تا 15 )
کلیدواژه ها: Grammar teaching adverb FLE (French as a Foreign Language) NonFrench Language Learners
-
2.
Applying Adverbs in Complete and Comprehensive Sentences ofThree French, English, and Persian Languages Accordingly
نویسنده : Mahdavipour، Milad ؛
مجله : نخبگان علوم و مهندسی » مهر 1400 - شماره 31 (13 صفحه - از 43 تا 55 )
کلیدواژه ها: Grammar teaching adverb FLE (French as a Foreign Language) NonFrench Language Learners
-
3.
بررسی و نقد کتاب دستور کاربردی زبان عربی؛ جلد دوم: آموزش نحو؛ تالیف عبد الرسول کشفی
نویسنده : سلمانی مروست، محمد علی ؛
مجله : نقدنامه زبان و ادبیات عربی » بهار و تابستان 1399 - شماره 1 (16 صفحه - از 109 تا 124 )
کلیدواژه ها: زبان عربی نقد کتاب آموزش نحو عبد الرسول کشفی اعراب نحو کتاب تمرینات بـا بـه کـه
-
4.
فاعلیة استخدام إستراتیجیات التعلّم النشط فی تحسین تعلّم القواعد العربیة لدی طلاب قسم العلوم القرآنیة والحدیث فی مدینة إصفهان
نویسنده مسئول : نظری تریزی، امین ؛ نویسنده : محمدی، دانش ؛
مجله : دراسات فی تعلیم اللغة العربیة و تعلمها » الشتاء و الربيع 1441 - العدد 7 رتبه ب (وزارت علوم/ISC (20 صفحه - از 115 تا 134 )
کلیدواژه ها: آمــوزش قواعــد اســتراتژی های یادگیــری فعــال روش اســتقرائی نقشــه های ذهنــی دانشــگاه معــارف قــرآن و عتــرت (علیهم الســلام ) الخرائط الذهنیة تعلیم القواعد استراتیجیات التعلّم النشط الطریقة الاستقرائیة جامعة معارف القرآن والعترة (علیهم السلام)
-
5.
Impact of Consciousness-raising Task and Structure-based Production Task on Learning Comparative and Superlative Forms by Iranian Elementary EFL Learners
نویسنده : Abedi، Fatemeh ؛ نویسنده مسئول : Ashari Tabar، Narjes ؛
مجله : Foreign Language Teaching & Research » Winter 2018 - Number 24 رتبه A (دانشگاه آزاد/ISC (14 صفحه - از 143 تا 156 )
کلیدواژه ها: Grammar teaching traditional teaching Consciousness-raising tasks Form-focused approach Structure-based production tasks
-
6.
Teachers' perspectives on grammar teaching: Do they correspond with the current principles?
نویسنده : kaivanpanah، shiva ؛ Borzabadi، Davoud ؛ Nematollahi، Morteza ؛
مجله : Teaching English Language » Winter and Spring 2011, Volume 5 - Number 1 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم/ISC (28 صفحه - از 73 تا 100 )
کلیدواژه ها: Teacher Cognition Grammar teaching teachers' perspectives teacher's practices principles of grammar teaching