کلیدواژه Teacher Cognition / (14 مقاله)
- مرتب سازی
- تاریخ
-
1.
A Multidimensional Study of Novice vs. Experienced Iranian EFL Teachers’ Self-efficacy
نویسنده : Azizi، Maryam ؛ Lotfi، Ahmadreza ؛ نویسنده مسئول : Heidari Tabrizi، Hossein ؛
مجله : Journal of Modern Research in English Language Studies » Winter 2023, Volume 10 - Number 1 رتبه الف/ISC (26 صفحه - از 47 تا 72 )
کلیدواژه ها: Comparative study Teacher Cognition teaching performance Teaching experience Keywords: self-efficacy
-
2.
A Reflection on How EFL Teachers in Iran Feel About Their Education:A Modular Model (KARDS) Perspective
نویسنده : Baktash، Narges ؛
مجله : Foreign Language Teaching & Research » Autumn 2021 - Number 37 رتبه B (دانشگاه آزاد/ISC (10 صفحه - از 185 تا 194 )
کلیدواژه ها: Language education Teacher Cognition KARDS
-
3.
Experienced and Novice Teachers’ Cognitive Construction of Noticing Concept in Language Teaching
نویسنده مسئول : Khatib، Mohammad ؛ نویسنده : Birjandi، Parviz ؛ Yazdanimoghaddam، Massood ؛ Zargaran، Zahra ؛
مجله : Journal of Language and Translation » Summer 2021, Volume 11 - Number 5 رتبه A+ (دانشگاه آزاد/ISC (24 صفحه - از 91 تا 114 )
کلیدواژه ها: Teacher Cognition noticing Teaching experience Noticing Construct Noticing inventory
-
4.
برنامه آموزش زبان انگلیسی تاثیر برنامه برشناخت دبیران مبتدی/ باتجربه ایرانی
نویسنده : مفتون، پرویز ؛ آقاعلیخانی، حسین ؛
مجله : پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی » تابستان 1398، دوره نهم - شماره 2 رتبه الف (وزارت علوم/ISC (20 صفحه - از 609 تا 628 )
کلیدواژه ها: دانش تربیت دبیر باور شناخت دبیر دبیران مبتدی دبیران باتجربه
-
5.
Investigating the Processes and Means Involved in EAP Teacher Learning: A Sociocultural Analysis of In-service Teachers’ Experience as They Professionally Learn
نویسنده : Atai، Mahmood Reza ؛ Babaii، Esmat ؛ نویسنده مسئول : Lotfi Gaskaree، Behruz ؛
مجله : English for Academic Purposes » Autumn 2017, Volume 6 - Number 1 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم/ISC (20 صفحه - از 116 تا 135 )
کلیدواژه ها: Mediation Transformation EAP Teacher Cognition teacher learning
-
6.
Process-oriented Listening Instruction:A study of Iranian EFL Teachers’ Stated and Actual Practices
نویسنده : zohrabi، mohammad ؛ Shokrzadeh، Amir ؛
مجله : Teaching English as a Second Language Quarterly » Fall 2017, Volume 36 - Number 3 رتبه الف (وزارت علوم/ISC (30 صفحه - از 145 تا 174 )
کلیدواژه ها: آموزش واقعی آموزش اظهار شده شناخت معلم آموزش راهبردی آموزش فراشناختی Process Teacher Cognition actual classroom practices metacognitive instruction (MCI) oriented approaches stated practices stated practices strategy based instruction (SBI)
-
7.
EAP Teacher Cognition: A Qualitative Study of Iranian In-Service EAP Teachers' Cognitions
نویسنده : Atai، Mahmoud Reza ؛ Babaii، Esmat ؛ نویسنده مسئول : Lotfi Gaskaree، Behruz ؛
مجله : Language Horizons » Summer and Autumn 2017,Volume 1 - Number 2 ISC (26 صفحه - از 31 تا 56 )
کلیدواژه ها: EAP Teacher Cognition EGP content teachers In-service EAP teachers Quality of cognition <Param Name=value>EAP/ EGP</Param>
-
8.
A Study of Iranian EFL Teachers' Perceptions and Practices Regarding Listening Instruction
نویسنده : zohrabi، mohammad ؛ Shokrzadeh، Amir ؛
مجله : Teaching English Language » Spring& Summer 2017، Volume 11 - Number1 رتبه ب (وزارت علوم/ISC (38 صفحه - از 1 تا 38 )
کلیدواژه ها: text Communication Product Process Teacher Cognition perceptions metacognitive Oriented Learner EFL Teacher Research Teaching
-
9.
(Non)native Language Teachers’ Cognitions: Are They Dichotomous?
نویسنده : Tajeddin، Zia Tajeddin ؛ Askari، Hossein ؛
مجله : Journal of Research in Applied Linguistics » Winter and Spring 2016, volume 7 - Issue 1 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم/ISC (27 صفحه - از 3 تا 29 )
کلیدواژه ها: Cognition Native Language Teachers Nonnative Language Teachers Teacher Cognition Teachers Teacher Language Teachers Language Teacher Native English ESL EFL
-
10.
A comparison of Iranian EFL vs. non-EFL teachers’ “knowing” of learner autonomy
نویسنده : Rashidi، Nasser ؛ Mohammadineku، Hazhar ؛
مجله : Applied Language Studies » Spring 2015, Volume 7 - Issue 1 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم/ISC (22 صفحه - از 129 تا 150 )
کلیدواژه ها: Teacher Cognition Teacher Education Learner Autonomy teachers’ Knowing CARDS model
کلیدواژه های مرتبط
روند انتشار مقاله
رتبه علمی
- علمی-پژوهشی (6 مقاله)
- الف (3 مقاله)
- ب (1 مقاله)
- B (1 مقاله)
- A+ (1 مقاله)