کلیدواژه Learner Autonomy / (34 مقاله)
- مرتب سازی
- تاریخ
-
1.
Examining Student-Generated Vocabulary Testing Factors Influencing Autonomy among Iranian EFL Learners
نویسنده مسئول : Ghasemi، Kolsoum ؛ نویسنده : Afraz، Shahram ؛ Samimi، Fazlollah ؛
مجله : studies in learning and teaching English » October 2023, Volume 12 - Number 26 رتبه A (دانشگاه آزاد (14 صفحه - از 17 تا 30 )
کلیدواژه ها: Autonomy Learner Autonomy testing Student-generated testing
-
2.
The Relationship Among Autonomy, Self-Confidence and Written Performance Between Iranian Male and Female EFL Learners
نویسنده : Rahimi، Vahid ؛ نویسنده مسئول : Sahebkheir، Farnaz ؛
مجله : studies in learning and teaching English » Summer & Autumn 2023, Volume12 - Number 24 رتبه A (دانشگاه آزاد (27 صفحه - از 163 تا 189 )
کلیدواژه ها: learning confidence Autonomy writ self learnerautonomy ingperformance
-
3.
The Contribution of Strategy-Based Instruction in Reading Achievement: An Autonomy Perspective
نویسنده : Aryanjam، Layla ؛ Maftoon، Parviz ؛ نویسنده مسئول : Rashtchi، Mojgan ؛
مجله : Teaching English Language » Winter and Spring 2023, Volume 17 - Number 1 رتبه الف (وزارت علوم/ISC (29 صفحه - از 171 تا 199 )
کلیدواژه ها: Learner Autonomy Strategy-based instruction reading strategy reading achievement
-
4.
Study of the Correlation between Learner Autonomy and Multiple Intelligence
نویسنده : Ghassemi، Shieva ؛ Safa، Parivash ؛ Shairi، Hamid Reza ؛ نویسنده مسئول : Rahmatian، Rouhollah ؛
مجله : The International Journal of Humanities » Winter 2023, Volume 30 - Number 1 رتبه ب (وزارت علوم/ISC (15 صفحه - از 59 تا 73 )
کلیدواژه ها: Motivation Interests Multiple intelligences (MI) Learner Autonomy Self-Confidence
-
5.
Classroom Interaction, Learner Autonomy, Pedagogical Scaffolding, and Learner Identity: A Structural Equation Modelling Approach
نویسنده مسئول : Zolfaghari، Fatemeh ؛ نویسنده : Rashidi، Naser ؛
مجله : Teaching English as a Second Language Quarterly » Winter 2023, Volume 42 - Number 1 رتبه الف (وزارت علوم/ISC (37 صفحه - از 147 تا 183 )
کلیدواژه ها: Classroom Interaction Learner Autonomy Learner Identity Learner Needs Pedagogical Scaffolding
-
6.
Effect of the Flipped Classroom Approach and Language Proficiency on Learner Autonomy and Foreign Language Anxiety
نویسنده : Parvaneh، Hamid ؛ Zoghi، Masoud ؛ Asadi، Nader ؛
مجله : Foreign Language Teaching & Research » Sammer 2022 - Number 41 رتبه A (دانشگاه آزاد/ISC (12 صفحه - از 77 تا 88 )
کلیدواژه ها: Learner Autonomy language anxiety Flipped Classroom Approach language proficiency levels
-
7.
Challenges of Developing Learner Autonomy of English as a Foreign Language (EFL) Learners in Underprivileged Areas
نویسنده : Singh Negi، Janak ؛ نویسنده مسئول : Laudari، Suman ؛
مجله : International Journal of Research in English Education » June 2022, Volume 7 - Number 2 (16 صفحه - از 65 تا 80 )
کلیدواژه ها: EFL learners Learner Autonomy underprivileged area
-
8.
Telecollaborative Writing within an Algerian EFL Context: Insights from the Ibunka2019 Project
نویسنده : Dendenne، Boudjemaa ؛
مجله : جستارهای زبانی » August & September 2021 - Number 63 رتبه بین المللی (وزارت علوم/ISC (36 صفحه - از 151 تا 186 )
کلیدواژه ها: English as a foreign language Learner Autonomy L2 writing Interculturality telecollaboration English as a Lingua franca
-
9.
The Effect of Strategy-based Instruction on Iranian EFL Learners’ Learner Autonomy: Learners’ Perceptions
نویسنده : Azin، Nooshin ؛ Ameri-Golestan، Ahmad ؛ نویسنده مسئول : Biria، Reza ؛
مجله : Foreign Language Teaching & Research » Autumn 2021 - Number 38 رتبه B (دانشگاه آزاد/ISC (13 صفحه - از 237 تا 249 )
کلیدواژه ها: reading comprehension Learner Autonomy Strategy-based instruction Instructional design learners’ perception
-
10.
تأثیر روش آموزش معکوس بر خودمختاری و اضطراب زبان آموزان ایرانی
نویسنده : پروانه، حمید ؛ اسدی، نادر ؛ نویسنده مسئول : ذوقی، مسعود ؛
مجله : پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی » تابستان 1399، دوره دهم - شماره 2 رتبه الف (وزارت علوم/ISC (18 صفحه - از 330 تا 347 )
کلیدواژه ها: روش کلاس معکوس خودمختاری زبان آموزان اضطراب زبانی یادگیری معکوس آموزش معکوس
کلیدواژه های مرتبط
روند انتشار مقاله
رتبه علمی
- علمی-پژوهشی (11 مقاله)
- الف (5 مقاله)
- A (4 مقاله)
- ب (4 مقاله)
- ج (2 مقاله)
- B (2 مقاله)
- بین المللی (1 مقاله)