Abstract:
هدف: در پژوهش حاضر، به طراحی مدل مشارکت مشتری در بازاریابی رسانههای اجتماعی کلینیکهای ارائهدهنده خدمات زیبایی پوستومو پرداخته شده است.
روش: پژوهش حاضر رویکردی کیفی دارد و از نظر هدف کاربردی است و بهروش نظریه زمینهای سیستماتیک انجام شده است. نمونهگیری در این پژوهش از نوع نمونهگیری نظری بود و دادهها از طریق ابزار مصاحبه و با کمک نرمافزار مکسکیودا جمعآوری و کدگذاری شدند. جامعه آماری آن، متخصصان و کارشناسان بازاریابی فعال در حوزه شبکههای اجتماعی و خدمات زیبایی پوستومو بودند. روش نمونهگیری این پژوهش هدفمند بود و از روش نمونهگیری گلوله برفی استفاده شد و بهکمک این روش 17 نفر انتخاب شدند. در این تحقیق از ابزار مصاحبه برای جمعآوری نظر افراد استفاده شد.
یافتهها: بر اساس یافتهها، عوامل تاثیرگذار بر مشارکت مشتری در بازاریابی رسانههای اجتماعی کلینیکهای ارائهدهنده خدمات زیبایی پوستومو عبارتاند از: 1. شرایط علّی، از قبیل عوامل مدیریتی و عوامل حرفهای مرتبط با خدمات زیبایی؛ 2. شرایط زمینهای، از قبیل عوامل فرهنگی، حقوقی و مذهبی؛ 3. راهبردها، از قبیل اقدامهای مرتبط با رسانه اجتماعی و مشتریان؛ 4. پیامدها، از قبیل کسب وفاداری مشتری، مشارکت در ایجاد محتوا و محصولات جدید و ارتقای تعهد عاطفی مشتریان.
نتیجهگیری: محدودیتهای فعلی بخش بازاریابی تحت تاثیر عوامل گوناگونی قرار میگیرد که با حالت مناسب فاصله زیادی دارد. از بعضی جنبهها بهدستآوردن وضعیت ایدئال را ممکن میسازد و میتواند نتایج خوبی را بههمراه داشته باشد.
Objective This study aimed to design a customer participation model in social media marketing of clinics providing beauty services for skin and hair. Methodology The current research has a qualitative approach and was applied in terms of objective and was carried out systematically with the grounded theory method. Sampling in this research is theoretical sampling. The data was collected and coded through the interview tool and with the help of MAXQDA software. The statistical population includes specialists and marketing experts active in the field of social media and skin and hair beauty services. The sampling method of this research is targeted and snowball sampling was used, and 17 people were selected using this sampling method. This research used the interview tool to collect people's views. Findings Causal conditions (such as management factors, and professional factors related to beauty services), underlying conditions (such as cultural, legal, and religious factors), strategies (such as social media-related actions and customers), and outcomes (such as customer loyalty, participation in creating new content and products, and promotion of customer's emotional commitment) affect customer participation in social media marketing of clinics providing beauty services for skin and hair. Conclusion The current limitation of social media marketing in Iran has been affected by various conditions, which is far from the ideal situation. The use of some strategies provides the possibility of achieving the desired situation and can have favorable results to a large extent.
Machine summary:
طراحي مدل مشارکت مشتري در بازاريابي رسانه هاي اجتماعي (مورد مطالعه : خدمات زيبايي پوست ومو) ديمن سيدنژاد دانشجوي دکتري ، گروه مديريت بازرگاني ، واحد تبريز، دانشگاه آزاد اسلامي ، تبريز، ايران .
com چکيده هدف : در پژوهش حاضر، به طراحي مدل مشارکت مشتري در بازاريابي رسانه هاي اجتماعي کلينيک هاي ارائه دهنده خدمات زيبايي پوست ومـو پرداخته شده است .
Estrin, Gozman & Khavul 2.
Hollebeek, Conduit & Brodie 3.
Rietveld, van Dolen, Mazloom & Worring 4.
Kusmayanti, Oktaviana & Susandy در اين پژوهش به اين موضوع پرداخته مي شود که چگونه مي توان بـا اسـتفاده از بازاريـابي رسـانه هـاي اجتمـاعي ، مشارکت مشتري را در خدمات زيبايي پوست ومو بهبود و ارتقا بخشيد و پيامدهاي مؤثري را از مشارکت مشـتريان ايجـاد نمود.
Tih, Wong, Lynn & Reilly 3.
Carlson, Wyllie, Rahman & Voola 7.
شرايط علي در نتيجة تحليل نظرهاي مشارکت کنندگان پژوهش ، چهار مقوله به عنوان شرايط علي بـراي وضـعيت موجـود مشـارکت مشتري در بازاريابي رسانه هاي اجتماعي خدمات زيبايي پوست ومو شناسايي شدند که عبارت اند از: ١.
الگوي درختي شرايط علي حاکم بر مشارکت مشتري در بازاريابي رسانه هاي اجتماعي خدمات زيبايي پوست ومو ٢.
الگوي درختي شرايط زمينه اي حاکم بر مشارکت مشتري در بازاريابي رسانه هاي اجتماعي خدمات زيبايي پوست ومو 3.
Social Media Use and Customer Engagement: In book: Advanced Methodologies and Technologies in Digital Marketing and Entrepreneurship (pp.
A study on the effects of social media marketing activities on brand equity and customer response in the airline industry.