چکیده:
هدف از این تحقیق ، بررسی و تحلیل تاثیر وابستگی های سازمان بر رفتار مصرف کننده می باشد. این تحقیق از نظر هدف ، کاربردی است و از نظر نحوه اجرا پیمایشی با رویکرد همبستگی است . جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه مشتریان شعب بانک مسکن در شهر اصفهان می باشد که به دلیل نامحدود بودن جامعه آماری ، ٣٨٤ نفر از طریق نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات ، پرسش نامه استاندارد با ٣٠سوال بسته که روایی آن با استفاده از تحلیل عاملی تائیدی و پایایی آن از طریق شاخص آلفای کرونباخ معادل ٨٧% به دست آمد که شامل مشخصات فردی و سوال های تخصصی ویژه بررسی فرضیه های تحقیق می باشد. اطلاعات جمع آوری شده بوسیله نرم افزار SPSS و Smart PLS از طریق آزمون های آماری در دو سطح توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . نتایج این تحقیق نشان داد که فرضیه هفتم (رضایت مصرف کننده بر وفاداری مصرف - کننده ) با ضریب مسیر ٠/٥٩٠ دارای بیشترین تاثیر است و فرضیه پنجم (شناخت مصرف کننده بر رضایت مصرف کننده ) با ضرایب مسیر ٠/٢١٩ دارای کمترین تاثیر می باشند.
خلاصه ماشینی:
"به همین ترتیب ، در سال های اخیر نشان داده شده که درک هویت مصرف کنندگان از تخصص تجاری شرکت ، به ویژه به این خاطر که به توضیح اهمیت یک تصویر خوب اجتماعی برای ایجاد وفاداری مصرف کننده به سمت یک کسب و کار تجارت خاص کمک می کند، یکی از تاثیرگذارترین متغیرها در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده است .
برای بررسی تاثیر وابستگی های سازمان بر رفتار مصرف کننده به ارزیابی نگرش و شناخت مشتریان از تخصص تجاری بانک مسکن در شهر اصفهان مرزهای زیر مشخص شده است : الف )قلمرو موضوعی : به طور عام مباحث مربوط به مدیریت بازاریابی و به طور خاص مفاهیم مسئولیت اجتماعی ، تخصص تجاری ، شناخت مصرف کننده از سازمان ، رضایت مصرف کننده از سازمان و وفاداری را شامل می شود.
ارزشیابی مدل های اندازه گیری پژوهش مدلهای اندازه گیری بارهای بیرونی میانگین واریانس استخراج شده (AVE) پایای(یRتCر)یبی R2 وضعیت مدل ٠٫٨٤٨٤ ٠٫٨٥١٦ ٠٫٧٧٧٥ مسئولیت ٠٫٨١٤٤ ٠٫٦١٩٧ ٠٫٩٢٨٥ مناس اجتماعی ٠٫٧٦٥٩ --- ب ٠٫٧٨٤٣ ٠٫٧٢٥١ ٠٫٧١٩٢ ٠٫٧٩٧٧ تخصص تجاری ٠٫٧٧٠٧ ٠٫٦٢١٨ ٠٫٨٦٨ --- مناسب ٠٫٨٠٥ مدلهای اندازه گیری بارهای بیرونی میانگین واریانس استخراج شده (AVE) پایای(یRتCر)یبی R2 وضعیت مدل ٠٫٧٨٠٤ ٠٫٧٠٨٣ شناخت مصرف ٠٫٨٠٤٨ ٠٫٦١٤٨ ٠٫٨٦٤٢ 0/4057 ناس کننده ٠٫٨١١١ مب ٠٫٨٠٧٣ ٠٫٦٩٢٩ ضات ف ٠٫٧٥٨٥ ری مصر کننده ٠٫٨٠٠٣ ٠٫٥٥٦٨ ٠٫٨٦٢٤ 0/5513 مناسب ٠٫٧٣٥٨ ٠٫٧٣٩٥ ٠٫٨٠٤٢ ٠٫٧٣٠٩ وفاداری ٠٫٦٣٥٥ ٠٫٥٢٩٥ ٠٫٧٧٧٣ 0/5474 مناسب ٠٫٦٨٩٣ ٠٫٢٩٥٧ نتایج جدول فوق نشان می دهد که که پایایی یا اعتبار ترکیبی نیز در مدل ها در سطح مطلوب قرار دارد (CR بزرگتر از ٠/٦)."