چکیده:
هدف
بررسی تاثیر ادراک کیفیت مبادله رهبر-عضو بر رابطه فروشنده و برند و تاثیر آن بر عملکرد خدمات فروشنده، ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری با در نظر گرفتن نقش تعدیل کنندگی دانش برند مدیر و اشاعه دانش استراتژیک بوده است.
روش
پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری مشنریان فروشگاه زنجیره ای جانبو در کرج حجم نمونه 384 نفر از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تایید شده موردسنجش قرارگرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS2 Smart استفادهشده است.
یافته ها
ادراک کیفیت مبادله رهبر-عضو بر رابطه فروشنده بر عملکرد خدمات فروشنده، ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری با در نظر گرفتن نقش تعدیل کنندگی دانش برند مدیر و اشاعه دانش استراتژیک تاثیر مثبت و معنی داری دارد.
نتیجه گیری
قدرت روابط در جامعه اماری مورد مطالعه تحت تاثیر عوامل زمینه ای، از جمله دانش برند مدیر و میزان انتشار اطلاعات استراتژیک در بین مشتریان است.
خلاصه ماشینی:
يافته ها: ادراک کيفيت مبادله رهبر-عضو بر رابطه فروشنده بر عملکرد خدمات فروشنده ، ارزش ويژه برند و وفاداري مشتري با در نظر گرفتن نقش تعديل کنندگي دانش برند مدير و اشاعه دانش استراتژيک تاثير مثبت و معني داري دارد.
واژه هاي کليدي: ادراک کيفيت مبادله رهبر-عضو، رابطه فروشنده و برند، عملکرد خدمات فروشنده ، ارزش ويژه برند، وفاداري مشتري ، دانش برند مدير، اشاعه دانش استراتژيک 22 مقدمه در مطالعات نشان مي دهد که اهميت مديران براي عملکرد موثر کارکنان صفي (خط مقدم ) سازماني بدون ترديد حياتي است .
از اين رو ، هدف تحقيق حاضر ادغام ديدگاه هاي مديران خرده فروشي ، کارکنان خط مقدم و مشتريان فروشگاه در ارائه يک ديدگاه يکپارچه از چگونگي کيفيت روابط تبادل رهبر و عضو بين مدير فروشگاه و کارمند خط مقدم است که در نهايت اين ديدگاه يکپارچه بر نتايج خرده عملکرد خدمات فروشنده خط مقدم و همچنين سطح مشتري از ارزش ويژه و وفاداري مشتري مي تواند تاثير جدي داشته باشد.
" در اين مطالعه ، بر اساس پيش بيني هاي تئوري مبادلات اجتماعي ، نتايج تجربي ارائه مي دهد که يک ديدگاه يکپارچه از چگونگي تأثير کيفيت مبادله رهبر-عضو در توسعه روابط تجاري يک ارزش ويژه برند تأثير کارمند خط مقدم فراهم مي کند ، که در نهايت بر عملکرد کارکنان خرده فروشي و وفاداري مشتري مي گذارد.