چکیده:
این پژوهش با هدف بررسی به کارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری درس ریاضی و ارائه راهکارهایی جهت توسعه آن در شهرستان محمودآباد در سال تحصیلی 88-7831 انجام شد.روش پژوهش،پیمایشی و جامعه آماری آن متشکل از کلیه معلمان ریاضی شاغل به تدریس در شهرستان محمودآباد به تعداد 171 نفر بود. حجم نمونه،متناسب با جدول کرجسی و مورگان 88 نفر تعیین شد که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند.دادهها با استفاده از پرسشنامهی محققساختهی بسته پاسخ،جمعآوری و اطلاعات حاصل با استفاده از آزمون t تحلیل شد. نتایج نشان داد که کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات در تغییر نگرش،تثبیت و پایداری مطالب درسی،مهارت استدلال و قدرت خلاقیت و در نهایت یادگیری فعال درس ریاضی تأثیر دارد.
خلاصه ماشینی:
"این پژوهش با هدف بررسی به کارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری درس ریاضی و ارائه
اما در ارتباط با کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ریاضی دو سؤال عمده وجود
Hirosato and Tiene فنآوری اطلاعات و ارتباطات و آموزش معلمان جهت استفاده از آن در کلاس درس کشورهای در
شهر تهران انجام داد که هدف آن بررسی نقش کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات در دروس
فوق بر تأثیر کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری درس ریاضی توجه داشته و محقق در
1-آیا کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات بر تغییر نگرش دانشآموزان نسبت به درس ریاضی
2-آیا کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات بر تثنیت و پایداری مطالب درس ریاضی نزد دانش
4-آیا کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات بر قدرت خلاقیت دانشآموزان در درس ریاضی
5-آیا کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات بر یادگیری فعال دانشآموزان در درس ریاضی
سؤال ویژه اول:آیا کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات بر تغییر نگرش دانشآموزان نسبت به
به کارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات در تغییر نگرش دانشآموزان مؤثر است.
سؤال ویژه دوم:آیا کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات بر تثبیت و پایداری مطالب درس ریاضی
استفاده از فنآوری اطلاعات و ارتباطات در تثبیت و پایداری مطالب درسی نزد دانشآموزان مؤثر
سؤال ویژه سوم:آیا کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات بر مهارت استدلال دانشآموزان در
سؤال ویژه پنجم:آیا کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات بر یادگیری دانشآموزان در درس
استفاده از فنآوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری فعال درس ریاضی مؤثر است.
نتیجه تحقیق فوق هم نشان داد که کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ریاضی میتواند"