چکیده:
هدف اصلی پژوهش حاضر،مقایسه تأثیر به کارگیری نرمافزارهای آموزشی با روش تدریس سنتی بریادگیری درس ریاضی پایه چهارم مقطع ابتدایی پسرانه شهرستان قائمشهر میباشد.در این پژوهش که از نوع شبه آزمایشی است از میان 56 کلاس چهارم ابتدایی،به روش تصادفی ساده،دو کلاس از مدارس(فجر و سما شماره 1)پسرانه که جمعا 06 دانشآموز در آنها مشغول به تحصیل بودهاند بهعنوان نمونه انتخاب شدند.گروه نمونه به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند و جهت دستیابی به هدف پژوهش،روش شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون بین دو گروه آزمایش و کنترل اتخاذ گردید.برای تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از نمرات پیشآزمون و پسآزمون از آزمون t گروههای مستقل استفاده شد.مقایسه میانگین نمرات پیشآزمون دو گروه آزمایش و کنترل با آزمون t گروههای مستقل نشان داد بین دو گروه قبل از شروع آزمایش در پیش دانستههای لازم برای آموزش مباحث پیشبینی شده تفاوت معنیداری وجود ندارد.مقایسه میانگین نمرات پسآزمون بین دو گروه با آزمون t گروههای مستقل نشان داد که بین عملکرد دو گروه آزمایشو کنترل از نظر آماری تفاوت معنیداری وجود دارد.نتایج نشان داد که عملکرد دانشآموزانی که به وسیله نرمافزار آمورشی،آموزش دیدهاند در مقایسه با دانشآموزانی که به شیوه سنتی آموزش دیدهاند در آزمون پیشرفت تحصیلی ریاضی بهطور قابلملاحظهای بهتر بوده است.
خلاصه ماشینی:
"داده است،باز وضعیت آموزش ریاضی و نمرات دانشآموزان در این درس مطلوب نبوده است و
نیز در افزایش یادگیری دانشآموزان در مقایسه با روش سنتی به تنهایی،مؤثرتر است.
سؤال اصلی:آیا بین یادگیری درس ریاضی دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی بااستفاده از آموزش
1. آیا بین یادگیری درس زاویه بااستفاده از آموزش به کمک نرمافزار آموزشی باروش سنتی
2. آیا بین یادگیری درس ضرب بااستفاده از آموزش به کمک نرمافزار آموزشی باروش
3. آیا بین یادگیری درس تقسیم بااستفاده از آموزش به کمک نرمافزار آموزشی باروش سنتی
4. آیا بین یادگیری درس کسر بااستفاده از آموزش به کم نرمافزار آموزشی باروش سنتی
آیابین یادگیری درس مساحت بااستفاده از آموزش به کمک نرمافزار آموزشی باروش
نرمافزار در درس ریاضی میتوان به این موارد اشاهر کرد:آموزش به صورت چند رسانهای،
سؤال ویژه اول:آیا بین یادگیری درس زاویه بااستفاده از آموزش به کمک نرمافزار آموزشی با
سؤال ویژه دوم:آیا بین یادگیری درس ضرب بااستفاده از آموزش به کمک نرمافزار آموزشی
سؤال ویژه سوم:آیا بین یادگیری درس تقسیم بااستفاده از آموزش به کمک نرمافزار آموزشی با
سؤال ویژه چهارم:آیا بین یادگیری درس کسر بااستفاده از آموزش به کمک نرمافزار آموزشی
سؤال ویژه پنجم:آیا بین یادگیری درس مساحت بااستفاده از آموزش به کمک نرمافزار
سؤال اصلی تحقیق:آیا بین یادگیری درس ریاضی بااستفاده از آموزش به کمک نرمافزار در
سنتی و نرمافزاری در آموزش درس ریاضی تفاوت معناداری وجود دارد.
در پژوهش حاضر،مقایسه تأثیر آموزش به کمک نرمافزارهای آموزشی و روش تدریس سنتی بر
درس ریاضی دوره راهنمایی بریادگیری دانشآموزان دختر شهر تهران و مقایسه این دو روش با"