چکیده:
هدف این پژوهش بررسی تأثیر فنآوری اطلاعات و ارتباطات برخلاقیت و اثربخشی دبیران دبیرستانهای شهرستان فسا بوده است.جامعه آماری این پژوهش کلیه دبیران رسمی زن و مرد مقطع متوسطه شهرستان فسا در سال تحصیلی 9831-8831 به تعداد 713 نفر بود.نمونه آماری پژوهش براساس جدول مورگان شامل 111 نفر از دبیران بود که با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند.ابزار گردآوری اطلاعات سه پرسشنامه اثربخشی،پرسشنامه خلاقیت تورنس و پرسشنامه محقق ساخته فنآوری اطلاعات و ارتباطات بود.روایی ابزار از روش همسانی درونی و پایانی آن از طریق آلفای کرونباخ بررسی شد که برای پرسشنامه اثربخشی این مقدار برابر 0/58،برای پرسشنامه خلاقیت برابر 0/97 و برای پرسشنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات برابر 0/19 بهدست آمده.مهمترین نتایج این پژوهش عبارت بودند از اینکه بین اثربخشی دبیرانی که از اینترنت استفاده میکنند و دبیرانی که از اینترنت استفاده نمیکنند تفاوت معناداری وجود دارد،همچنین بین خلاقیت و نوآوری دبیرانی که از فنآوری اطلاعات و ارتباطات استفاده میکنند و استفاده نمیکنند تفاوت معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
"معناداری وجود دارد،همچنین بین خلاقیت و نوآوری دبیرانی که از فنآوری اطلاعات و ارتباطات استفاده میکنند و
3. آیا بین نحوه روابط انسانی دبیرانی که از فنآوری اطلاعات و ارتباطات استفاده میکنند و
4. آیا بین نحوه ارزشیابی دبیرانی که از فنآوری اطلاعات و ارتباطات استفاده میکنند و
5. آیا بین نحوه تصمیمگیری دبیرانی که از فنآوری اطلاعات و ارتباطات استفاده میکنند و
6. آیا بین میزان مشارکت دبیرانی که از فنآوری اطلاعات و ارتباطات استفاده میکنند و
فنآوری اطلاعات و ارتباطات استفاده شده است که به تفکیک به این شرح میباشد:
سؤال چهارم:آیا بین نحوه ارزشیابی دبیرانی که از فنآوری اطلاعات و ارتباطات استفاده میکنند
901 در سطح 0/100 معنادار میباشد و از آنجاکه سطح معناداری بهدست آمده کمتراز 0/50 میباشد،به اینمعناست که بین نحوه تصمیمگیری دبیرانی که از فنآوری اطلاعات و ارتباطات
سؤال ششم:آیا بین میزان مشارکت دبیرانی که از فنآوری اطلاعات و ارتباطات استفاده میکنند و
خلاقیت در دبیرانی که از فنآوری اطلاعات و ارتباطات استفاده میکنند افزایش یافته است و
خلاق و نوآور بودن دبیران بدون فنآوریهای جدید ازجمله فنآوری اطلاعات و ارتباطات زیاد منطقی بهنظر نمیرسد که این نتیجه با نتایج بهدست آمده از تحقیقات زارع و کدیور
بین نحوه روابط انسانی دبیرانی که از فنآوری اطلاعات و ارتباطات استفاده میکنند و
بین نحوه ارزشیابی دبیرانی که از فنآوری اطلاعات و ارتباطات استفاده میکنند و دبیرانی
دبیرانی که استفاده نمیکنند تفاوت معناداری مشاهده شده است،یعنی اینکه فنآوری اطلاعات بر
بین میزان مشارکت دبیرانی که از فنآوری اطلاعات و ارتباطات استفاده میکنند و دبیرانی"