بهمن و اسفند 1397، دوره یازدهم - شماره 6
-
بررسی عوامل انگیزشی در برقراری ارتباط بین دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (سال 96-1395)
نویسنده : زرافشانی، محمدکیان ؛ اطهری، زهرا ؛ نویسنده مسئول : شرفی، لیدا ؛
(10 صفحه - از 2 تا 11 )
کلیدواژه ها: ارتباط دانشجو عوامل انگیزشی استاد علوم پزشکی کرمانشاه.
-
بررسی وضعیت تعلل ورزی، فرسودگی تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانشجویان پرستاری
نویسنده : شارعی نیا، حبیب ؛ سید محمدی، سیده ندا ؛ سعادتی، نیلوفر ؛ رضادوست، فاطمه ؛ محمدیان، بتول ؛ نویسنده مسئول : ابراهیمی، نجمه ؛
(7 صفحه - از 13 تا 19 )
کلیدواژه ها: عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری فرسودگی تحصیلی تعلل ورزی
-
مقایسه خلاقیت دانش آموزان علاقه مند به بازیهای رایانهای بر حسب سبک، سابقه و میزان ساعت انجام بازی
نویسنده مسئول : باقری کراچی، امین ؛ نویسنده : صادقی، سهراب ؛ رزمجو، محمد مهدی ؛
(5 صفحه - از 21 تا 25 )
کلیدواژه ها: تفکر انتقادی خلاقیت حل مساله بازی رایانه ای.
-
بررسی سلامت معنوی دانشجویان پزشکی، راهی برای تبیین ضرورت گنجاندن محتوای معنوی در برنامه آموزش پزشکی: یک مطالعه توصیفی– مقطعی
نویسنده : نصراللهی، زهرا ؛ محمدی، سمیه ؛ طهماسبی، غزاله ؛ نویسنده مسئول : بیدرفش، اعظم ؛
(5 صفحه - از 27 تا 31 )
کلیدواژه ها: قم دانشجویان پزشکی سلامت معنوی ایران.
-
آزمون مدل رابطه علّی حمایت اجتماعی ادراک شده و مولفههای بهزیستی تحصیلی با میانجیگری باورهای خودکارآمدی تحصیلی
نویسنده : مرادی، مرتضی ؛ بهروزی، ناصر ؛ عالیپور، سیروس ؛ نویسنده مسئول : حاجی یخچالی، علی رضا ؛
(8 صفحه - از 33 تا 40 )
کلیدواژه ها: حمایت اجتماعی بهزیستی تحصیلی باورهای خودکارآمدی تحصیلی
-
بررسی تاثیرکارت ترجیحات جراحی بر عملکرد بالینی دانشجویان اتاق عمل در بیمارستان الزهرا (س) اصفهان
نویسنده : قاسم بندی، محمد ؛ غلامی مطلق، فرزانه ؛ نویسنده مسئول : مژده، سهیلا ؛
(5 صفحه - از 42 تا 46 )
کلیدواژه ها: عملکرد دانشجو آموزش بالینی اتاق عمل
-
تعیین اصول یادگیری مبتنی بر عصب - تربیت با استفاده از مطالعه اکتشافی و تبیین دلالتهای آموزشی آن
نویسنده مسئول : کاردان حلوایی، ژیلا ؛ نویسنده : فتحی اذر، اسکندر ؛ ادیب، یوسف ؛ مهدیزاده فانید، لیلا ؛
(10 صفحه - از 48 تا 57 )
کلیدواژه ها: نظریه زمینه ای اصول یادگیری عصب-تربیت
-
اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری
نویسنده مسئول : ریاضی، زهره ؛
(6 صفحه - از 59 تا 64 )
کلیدواژه ها: اضطراب امتحان عملکرد تحصیلی راهبردهای یادگیری دانشجویان پرستاری شناختی و فراشناختی
-
تعیین ابعاد و مولفه های ارتقاء کیفیت آموزش در رشته داروسازی و تعیین شکاف بین وضعیت موجود و مطلوب
نویسنده : عظیمی فر، معصومه ؛ جمالی، اختر ؛ نیک فر، شکوفه ؛ نویسنده مسئول : رشادت جو، حمیده ؛
(7 صفحه - از 66 تا 72 )
کلیدواژه ها: مدل ارتقای کیفیت شکاف بین وضعیت موجود و مطلوب آموزش داروسازی دانشکده داروسازی
-
بالندگی اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی با تأکید بر رویکرد سیستمی
نویسنده : محمدی تبار، شفیقه ؛ خورسندی طاسکوه، علی ؛ نویسنده مسئول : عباس پور، عباس ؛
(8 صفحه - از 74 تا 81 )
کلیدواژه ها: رویکرد سیستمی بالندگی اعضای هیات علمی
-
مقایسه نظام آموزشی و جدیدترین برنامه درسی دوره کارشناسی پرستاری در ایران و تورنتوکانادا: یک مطالعه تطبیقی
نویسنده : تاج ابادی، علی ؛ اقایی، میرحسین ؛ نویسنده مسئول : روشن زاده، مصطفی ؛
(7 صفحه - از 83 تا 89 )
کلیدواژه ها: برنامه درسی مطالعه تطبیقی نظام آموزشی کارشناسی پرستاری تورنتو کانادا
-
بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر تحلیل عملکرد (FAP) بر کاهش فرسودگی تحصیلی دانشجویان دختر سال آخر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر اصفهان
نویسنده مسئول : انصاری پور، شکوه ؛ نویسنده : عابدی، محمد رضا ؛
(8 صفحه - از 91 تا 98 )
کلیدواژه ها: دانشجویان فرسودگی تحصیلی رواندرمان مبتنی بر تحلیل عملکرد(FAP).
-
بررسی رابطه بهره هوشی و فراشناخت با عملکرد تحصیلی و میانجیگری تفکر انتقادی در دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهر خرمدره
نویسنده مسئول : جلیلی، اکبر ؛ نویسنده : حجازی، مسعود ؛ خیر جو، اسماعیل ؛ رستمی، یلدا ؛ احمدی، محمد سعید ؛
(7 صفحه - از 100 تا 106 )
کلیدواژه ها: فراشناخت عملکرد تحصیلی بهره هوشی تفکر انتقادی.
-
بررسی دیدگاه دانشجویان در مورد عوامل موثر بر شکاف بین آموزشهای تئوری با عملی در دانشکده دندانپزشکی کرمانشاه
نویسنده : جمشیدی، لادن ؛ شریفی، روح الله ؛ مرادپور، هدایت ؛ حمزه، حسین ؛ نویسنده مسئول : مظفری، حمید رضا ؛
(6 صفحه - از 108 تا 113 )
کلیدواژه ها: آموزش عملی شکاف آموزشی آموزش تئوری
-
پیش بینی بهزیستی روانشناختی دانشجویان بر اساس تجربه چند فرهنگی
نویسنده : یوسف زاده، محمد رضا ؛ حسنی، هانیه ؛ نویسنده مسئول : میرزایی فر، داود ؛
(6 صفحه - از 115 تا 120 )
کلیدواژه ها: تجربه چند فرهنگی تمایل چند فرهنگی بهزیستی روانشناختی.
-
تحلیل کانونی رابطه خوددلسوزی با خودآگاهی هیجانی در میان دانشجویان علوم پزشکی
نویسنده : محمدی یوزباش کندی، فاطمه ؛ حسینینسب، داود ؛ نویسنده مسئول : لیوارجانی، شعله ؛
(7 صفحه - از 122 تا 128 )
کلیدواژه ها: خودآگاهی هیجانی بازشناسی خوددلسوزی خودمهربانی
-
ارائه مدلی جهت توانمندسازی دانشجویان علوم پزشکی با رویکرد استقرار دانشگاه ارزش آفرین
نویسنده مسئول : حسینی، میرزا حسن ؛ نویسنده : کمالی مقدم، سمانه ؛ هرندی، ازین ؛
(9 صفحه - از 130 تا 138 )
کلیدواژه ها: دانشجو توانمند سازی علوم پزشکی دانشگاه ارزش آفرین
-
بررسی تاثیر یک برنامه آموزشی مبتنی بر ایفای نقش با مضمون همدلی با بیمار بر نمره مهارتهای ارتباطی دانشجویان اتاق عمل: یک مطالعه نیمه تجربی
نویسنده : لارتی، نگین ؛ اشوری، الهه ؛ اعرابی، اکرم ؛
(7 صفحه - از 140 تا 146 )
-
رابطه بین سنجش تکوینی با اشتیاق تحصیلی و استفاده از راهبردهای فراشناختی در دانشجویان علوم پزشکی
نویسنده مسئول : یوسفی افراشته، مجید ؛
(5 صفحه - از 148 تا 152 )
کلیدواژه ها: راهبردهای فراشناختی آموزش پزشکی اشتیاق تحصیلی
-
مقایسه عملکرد تحصیلی و شادکامی در دانشجویان دختر با سطح فعالیت بدنی کم، متوسط و شدید
نویسنده مسئول : امامی ریزی، کبری ؛ نویسنده : دهقان قهفرخی، شهلا ؛
(5 صفحه - از 154 تا 158 )
کلیدواژه ها: فعالیت بدنی کم فعالیت بدنی متوسط فعالیت بدنی زیاد عملکرد تحصیلی شادکامی
-
مدل ساختاری روابط رهبری اخلاقی مدیران دانشگاهی و عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی با نقش میانجی اخلاق حرفهای آنان در واحدهای جامع دانشگاه آزاد اسلامی
نویسنده : مجدزاده، منور ؛ رجايی پور، سعید ؛ نویسنده مسئول : هویدا، رضا ؛
(10 صفحه - از 159 تا 168 )
کلیدواژه ها: اخلاق حرفه ای رهبری اخلاقی اعضای هیات علمی عملکرد آموزشی مدیران دانشگاهی