چکیده:
موفقیت سازمانها و شرکتها تا حدود زیادی به نوآوری، مدیریت ایدهها و پیشنهادهای کارکنان ارتباط دارد. کاربردپذیری بهعنوان معیاری کلیدی در ارزیابی نظامهای سازمانی و منابع انسانی میتواند به مدیریت سازمانها و دستیابی به عملکرد بهتر کمک فراوان نماید. این مقاله چارچوبی برای ارزیابی نظامهای مدیریت ایده و پیشنهادها براساس کاربردپذیری در چهار نظام پیشنهادی ارائه داده است. این چهارچوب بهصورت توصیفی – تحلیلی در سال 1392 چهار نوع سیستم پیشنهادی در شرکت گاز استان لرستان مورد مطالعه قرار گرفت. این ارزیابی نشان داد که قابلاستفادهترین نظامهای پیشنهادها بالاترین نرخ مشارکت را دارند و کم استفادهترین آنها کمترین پیشنهادها را از سوی افراد جذب میکنند.
خلاصه ماشینی:
"رابطه بین تمام اجزاء دو گروه / / رابطه بین عوامل موفقیت و مؤلفه های کاربردپذیری / / مؤلفه های مدل عوامل موفقیت نظام های پیشنهادها کاربردپذیری / / سهولت کاربری چهار نوع سیستم آموزش پذیری پیشنهادی پشتیبانی نظارتی NM یادآورپذیری رابطه بین رابطه بین مؤلفه های عوامل موفقیت مدل پشتیبانی همکاران نظام های کاربردپذیری Ops با سیستم های کارایی پیشنهادی با پیشنهادی سیستم های پی ارائه شده دامنه شفاف شنهادی ارائه WC شده اصلاح خطا پاداش های مناسب PC رضایت بازخور شکل ١ مدل مفهومی پژوهش مدل مفهومی پژوهش ، مدلی مؤلف ساخته است که ارتباط بین عوامل موفقیـت نظـام هـای پیشنهادها و مؤلفه های کاربردپذیری را نشان میدهد(عوامل موفقیت نظام های پیشنهادها شـامل شش متغیرو مؤلفه های کاربردپذیری شامل پنج متغیر میباشد) و اینکه چهـار نـوع نظـام پیشنهادی نیز با حروف اختصاری ١(که در ادامه توضیحاتی در رابطه بـا ایـن چهـار نظـام پیشنهادی آمده است ) ذکر شده است که رابطه بین دو مؤلفه ذکر شده با چهار نـوع نظـام پیشنهادی سنجیده شده با توجه به اینکه فرضیه های پژوهشـی در مـدیریت بـه دو دسـ ه تقسیم میشوند."