چکیده:
تحقیق حاضر سعی دارد تا تاثیرات به کارگیری چارچوب نظری نفوذ استاد را در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان تبریز مورد بررسی قرار دهد، چهارچوبی که جان هرون تحت عنوان "بررسی شش اصل نفوذ استاد بر تمایل زبان آموز به برقراری ارتباط" مطرح کرده است. این مدل که ریشه در نظارت بالینی دارد، می تواند رفتار کلامی و جمله های حقیقی که استاد در بافت یادگیری زبان بکار می برد را جهت دهد. 60 دانشجو در آزمون مهارتهای عمومی زبان PET شرکت کردند که بر اساس نتایج حاصله ، 36 نفراز آنها به دو گروه 18 نفری برای این پژوهش انتخاب شدند. گروه اول، گروه تحت نفوذ استاد بود که در آن استاد تعیین می کرد چه اقداماتی باید صورت پذیرد، این استاد بود که اطلاعات را ارائه می داد و یا با دانشجوها تعامل داشت. گروه دوم، گروه عاری از نفوذ استاد بود که در آن استاد صرفا ایده دهنده، حلال مشکلات و اعتماد به نفس دهنده بود. این دو گروه پرسشنامه های مربوط به تمایل به برقراری ارتباط، هم قبل، هم بعد و هم در دوره پیگری مجدد آموزشی را کامل کردند. نتایج حاصل از بکارگیری شش اصل نفوذ استاد حاکی از تغییرات چشمگیر در عملکرد دانشجویانی داشت کهو تحت نفوذ استاد نبودند و به عملکرد بهتر این گروه ازگروه تحت نفوذ استاد منجر گردید. امید است که این تحقیق افق های روشن جدیدی را به روی متخصصان، اساتید و نیز دانشجویان در حیطه آموزش زبان انگلیسی ایجاد نماید
خلاصه ماشینی:
Keywords: Authoritative Intervention, EFL learners, Facilitative Intervention, Willingness to Communicate اثرات عملکردی نفوذ استاد و عدم نفوذ استاد بر تمایل زبان آموزان به برقراری ارتباط محمدعلی یاغچی<FootNote No="233" Text="-2-3-*- گروه زبانانگلیسی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران"/> ناصر غفوری2* نساء نبیفر3 تاریخ دریافت مقاله: 21/06/1395 تاریخ پذیرش نهایی مقاله: 31/06/1395 چکیده تحقیق حاضر سعی دارد تا تاثیرات به کارگیری چارچوب نظری نفوذ استاد را در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان تبریز مورد بررسی قرار دهد، چهارچوبی که جان هرون تحت عنوان &quot;بررسی شش اصل نفوذ استاد بر تمایل زبان آموز به برقراری ارتباط&quot; مطرح کرده است.
Introduction Writing is a complex communicative process of converting thoughts to written language which usually starts off as a chance to practice vocabulary and grammar in pursuit of linguistic accuracy, but soon evolves into an opportunity to develop organizational skills with a focus on meaning.
Alternative assessment techniques (AAT) like self and peer-assessment, journal writing, and portfolio assessment (PA) were thus introduced to realign the traditional summative teacher-led uni-directional evaluation (Belanoff &amp; Dickson, 1991).
The first line is mainly concerned with the effect of portfolio assessment on learners' achievement in writing (Qinghua, 2010; Barootchi &amp; Keshavaraz, 2002, Elahinia, 2004; Nezakatgoo, 2011; Song &amp; August, 2002), the second with learners' reflections, comments, and attitudes toward portfolio assessment (Starck, 1999; Kear, Coffman, McKenna, &amp; Ambrosio, 2000; Spencer, 1999).
Hence, this quasi-experimental study was designed to examine the effect of involving Iranian TEFL learners in PA on the development of their writing skill and the following research question was formulated: Does PA impact the accuracy and complexity of postgraduate TEFL students in a process-oriented writing course?