چکیده:
با گسترش روزافزون استفاده از رسانههای اجتماعی، کسبوکار و بازاریابی از طریق این وسایل ارتباطجمعی جانی تازه به صنایع بخشیده و با استفاده از این ابزارهای جدید، مشتریان را به خود وفادار کرده است امروزه افشای اطلاعات مالی شرکتها از طریق اینترنت و وجود یک سیستم اطلاعرسانی کامل، بهعنوان یکی از مباحث و موضوعات بااهمیت در کشورهای مختلف جهان مطرح گردیده است. این موضوع با فناوریهای جدید اطلاعات و ارتباطات مرتبط گردیده و در بعضی موارد، رویههای معمول حسابداری را تحت تاثیر قرار میدهد بهطوریکه بیانیههای متعددی در زمینه افشای اینترنتی اطلاعات مالی در سراسر جهان منتشر گردیده است. در این تحقیق، به بررسی کیفیت وب سایت اطلاع رسانی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بر قدرت بازار یابی آن ها(شامل حجم فروش شرکت و حجم معاملات سهام) با استفاده از روش معادلات ساختاری، طی سالهای 1391 -1395 پرداختهشده است. در این پژوهش حجم معامله سهام شرکت و رشد فروش شرکت به عنوان معیار قدرت بازاریابی شرکت مورد سنجش قرار گرفته است و نتایج نشان میدهد، که کیفیت بالا وب سایت شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران باعث افزایش قدرت بازار یابی می شود. به مدیران شـرکت هـا و صـاحبان مشـاغل توصـیه می شود که علاوه بر ایجاد وب سایت هایی فعال و سایر ابزارهای تجارت اجتماعی، با ایجاد صفحات شخصی در شبکه های اجتمـاعی، تعامـل و ارتبـاط بـین مشـتری هـای بـالقوه و همچنـین مشتری های گذشته را امکان پذیر کنند.
خلاصه ماشینی:
تاثیر کیفیت وب سایت بر قدرت بازاریابی 1 سید حسام وقفی 2 تاریخ دریافت مقاله :٩٧/٠٤/٢٩ تاریخ پذیرش مقاله :٩٧/٠٩/٠٦ محمد رضا جوی آبکنار 3 علی فیاض 4 محمد مهدی قمیان چکیده با گسترش روزافزون استفاده از رسانه های اجتماعی، کسب وکار و بازاریابی از طریق این وسایل ارتباط جمعی جانی تازه به صنایع بخشیده و با استفاده از این ابزارهای جدید، مشتریان را به خود وفادار کرده است امروزه افشای اطلاعات مالی شرکت ها از طریق اینترنت و وجود یک سیستم اطلاع رسانی کامل ، به عنوان یکی از مباحث و موضوعات بااهمیت در کشورهای مختلف جهان مطرح گردیده است .
نظر به اینکه ارائه اطلاعات معتبر و به موقع برای حمایت از سرمایه گذاران جهت کمک در فرآیند تصمیم گیری و همچنین داشتن یک بازار سرمایه کارا مهم میباشد، این هدف با پیدایش تکنولوژی هایی مانند اینترنت و سرویس های مرتبط همچون گزارشگری تجاری آنلاین از طریق وب ممکن میشود (باقریان کاسگری، ١٣٨٦).
مهدوی پور و همکاران (١٣٨٩) به بررسی "عوامل مؤثر بر افشای اطلاعات مالی از طریق اینترنت در وبسایت شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران" پرداختند.
یافته های بررسی ١٠٠ شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حاکی از آن است که بین افشای اطلاعات مالی از طریق اینترنت (متغیر وابسته ) با اندازه، اهرم و نوع صنعت رابطه معناداری وجود دارد.
14) Abdel Monim Shaltoni, (2017) "From websites to social media: exploring the adoption of internet marketing in emerging industrial markets", Journal of Business & Industrial Marketing, Vol. 32 Issue: 7, pp.