چکیده:
پژوهش حاضر با هدف دستیابی به مدل پایداری زنجیره تأمین صنعت گردشگری ایران با تأکید بر شرایط همهگیری ویروس کرونا انجام پذیرفته است. این پژوهش مبتنی بر روش کیفی و استراتژی نظریه دادهبنیاد بوده است. دادههای پژوهش از طریق مصاحبههای نیمه ساختاریافته با 19 نفر از خبرگان صنعت گردشگری جمعآوری شد. تجزیه و تحلیل دادهها در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام شد و به ظهور 438 کد باز، 127 مفهوم، 19 مقوله فرعی و 4 مقوله اصلی در 3 طبقه منجر گردید. نتایج نشان داد که محرکهای پایدارسازی زنجیره تأمین گردشگری و توانمندسازهای پایدارسازی زنجیره تأمین گردشگری به عنوان شرایط علی، موجب ضرورت یافتن پایدارسازی زنجیره تأمین گردشگری با تأکید بر بحران همهگیری گردیده است. در صورت انتخاب و بهکارگیری صحیح کنش ـ برهمکنشها که همان شیوههای پایدارسازی زنجیره تأمین گردشگری هستند، میتوان پایداری عملکرد زنجیره تأمین گردشگری را به عنوان پیامد انتظار داشت.
The current research has been carried out with the aim of achieving the model for sustainability of the supply chain of iran's tourism industry with an emphasis on the pandemic conditions of the corona virus. This research was based on qualitative method and grounded theory strategy. Research data was collected through semi-structured interviews with 19 tourism industry experts. Data analysis was done during three stages of open, axial and selective coding and led to the emergence of 438 open codes, 127 concepts, 19 sub-categories and 4 main categories in 3 classes. The results showed that drivers and enablers of tourism supply chain sustainability as causal conditions have made it necessary to sustainability the tourism supply chain considering the pandemic crisis. Through the correct selection and application of action-interactions, which are the methods of tourism supply chain sustainability, the sustainability of the tourism supply chain can be expected as a consequences.
خلاصه ماشینی:
برخلاف چالش های متعدد مطرح شده ، این بحران آگاهی سازمان ها، شهروندان و سیاست گذاران را نسبت به پایداری افزایش داده و نیاز مبرمی در به کارگیری شیوه های مدیریت زنجیره تأمین پایدار ایجاد کرده است (٢٠٢١ ,.
این پژوهش در صدد یافتن پاسخی برای این سؤال انجام میگیرد که مدل پایداری زنجیره تأمین گردشگری ایران با توجه به شرایط همه گیری ویروس کرونا چگونه است ؟ پیشینه پژوهش امروزه سازمان ها به منظور بقا در بازاری بسیار پویا و پیچیده ، ناگزیر به تقویت مزیت رقابتی خود هستند.
لذا این پژوهش به طراحی مدل پایداری زنجیره تأمین صنعت گردشگری ایران با تأکید بر شرایط همه گیری ویروس کرونا پرداخته است .
لذا این پژوهش با هدف طراحی مدل پایداری زنجیره تأمین صنعت گردشگری ایران با تأکید بر شرایط همه گیری ویروس کرونا انجام گرفت .
در این پژوهش ، کنش / برهم کنش ها، "شیوه های پایدارسازی زنجیره تأمین گردشگری با تأکید بر شرایط همه گیری" بوده که از ٩ مقوله اصلی تشکیل شده است .
Analysis of the Vulnerability and Resilience of the Tourism Supply Chain under the Uncertain Environment of COVID-19: Case Study Based on Lijiang.
Sustainable supply chain management in tourism: a systematic literature review.
Tourism industry crisis management model Development Case study: Pandemic crisis of COVID-19 virus.
طراحی مدل پایداری زنجیره تأمین صنعت گردشگری ایران با تأکید بر شرایط همه گیری ویروس کرونا.