چکیده:
این پژوهش با هدف مقایسه تأثیر تدریس زبان انگلیسی با نرمافزار آموزشی و شیوه سنتی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان انجام گرفت.تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش شبه آزمایشی بود.جامعه آماری متشکل ز کلیهی دانشآموزان پسر دوره راهنمایی ناحیه یک ساری(439 نفر)بوده که از میان آنان 974 نفر بهعنوان نمونه و با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند.برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساهته با پایایی مناسب (آلفای کرونباخ 0/68)استفاده شد.اطلاعات جمعآوریشده با استفاده از آزمون t تکگروهی، t دو گروه وابسته و t دو گروه مستقل مورد بررسی قرار گرفت.نتایج بیانگر این بود که نهتنها استفاده از نرمافزارهای آموزشی در تدریس بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در درس انگلیسی مؤثر است؛بلکه تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان از شیوه سنتی بیشتر است.همچنین تدریس زبان انگلیسی با استفاده از نرمافزارهای آموزشی در انگیزه دانشآموزان نسبت به یادگیری زبان انگلیسی مؤثر بود.
خلاصه ماشینی:
"این پژوهش با هدف مقایسه تأثیر تدریس زبان انگلیسی با نرمافزار آموزشی و شیوه سنتی بر پیشرفت تحصیلی
1-تدریس با استفاده از نرمافزار آموزشی بر پیشرفت تحصیلی قرائت انگلیسی دانشآموزان مؤثر
2-تدریس با استفاده از نرمافزار آموزشی بر پیشرفت تحصیلی دیکته انگلیسی دانشآموزان مؤثر
3-تأثیر تدریس به روش سنتی و با استفاده از نرمافزار آموزشی بر پیشرفت تحصیلی قرائت زبان
4-تأثیر تدریس به روش سنتی و با استفاده از نرمافزار آموزشی بر پیشرفت تحصیلی دیکته زبان
با استفاده از نرمافزار آموزشی بر پیشرفت تحصیلی قرائت و دیکته زبان انگلیسی دانشآموزان بررسی
فرضیه سوم:تأثیر تدریس به روش سنتی و با استفاده از نرمافزار آموزشی بر پیشرفت تحصیلی قرائت
جدول 6:میانگین نمرات قرائت انگلیسی با دو روش سنتی و آموزش با استفاده از نرمافزار آموزشی
آموزشی در درس قرائت انگلیسی تفاوت وجود دارد و میانگین روش تدریس با استفاده از نرمافزار
روش تدریس سنتی و با استفاده از نرمافزار آموزشی در پیشرفت تحصیلی قرائت زبان انگلیسی وجود
تدریس سنتی و با استفاده از نرمافزار آموزشی در آموزش دیکته انگلیسی وجود دارد.
فرضیه پنجم:تدریس زبان انگلیسی با استفاده از نرمافزار آموزشی در انگیزه دانشآموزان نسبت به
دانشآموزان نسبت به یادگیری درس زبان انگلیسی با استفاده از نرمافزار آموزشی مورد بررسی قرار
حاصل یافتهها حکایت از آن داشت که استفاده از نرمافزارهای آموزشی چه در بخش قرائت و چه در بخش دیکته زبان بر پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی مؤثر بوده است.
اینکه بین یادگیری از طریق نرمافزار آموزشی و روش سنتی تفاوت معنادار وجود دارد که این یافته نیز"